Łódzkie MPK nadal nie może liczyć na stuprocentową realizację kontraktu na podwykonawstwo, jaki zawarło z prywatnym operatorem BP Tour. W marcu i kwietniu liczba niewykonanych kursów oscylowała wokół 200. Miejska spółka była więc zmuszona do kierowania swoich autobusów na trasy, które zgodnie z planem w całości obsługuje lubelska firma.
W związku z dużą liczbą autobusowych połączeń zastępczych łódzkie MPK zleca realizację niektórych z nich prywatnej spółce BP Tour z Lublina. Przewoźnik ten pełnił rolę podwykonawcy na zlikwidowanych kilka miesięcy temu trasach Z45 i Z46 do Zgierza i Ozorkowa, a obecnie kursuje na odcinkach do Pabianic, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Prywatne Solarisy realizują więc połączenia na liniach Z41, 43A i 43B.
Autobusy miejskiej spółki wciąż pojawiają się na trasach podmiejskich
W zeszłym roku podczas realizacji kontraktu miejskiego przewoźnika z prywatnym operatorem dochodziło do pewnych problemów. Zdarzało się bowiem, że ten drugi nie wystawiał odpowiedniej liczby autobusów, a część kursów nie mogła zostać przezeń obsłużona. Wówczas MPK delegowało do obsługi zadań, które powinien wykonać BP Tour, swoje autobusy z rezerwy. Pomimo zmniejszenia liczby brygad przypisanych lubelskiej spółce wciąż występują podobne komplikacje.
Jak poinformował nas bowiem Piotr Wasiak, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź, w marcu BP Tour zrealizował 97,89 proc. zleconych mu kursów. Miesiąc później wskaźnik ten wyniósł 97,12 proc. Oznacza to, że podwykonawca MPK nie wystawił taboru do obsługi ok. 200 kursów w marcu i ok. 250 kursów w kwietniu. MPK rozmawia o możliwościach poprawy wskaźników
– Jesteśmy w ciągłym kontakcie z BP Tour w celu poprawy realizowanych przez nich usług – zapewnił nasz rozmówca. Podkreślił też, że w przypadku otrzymania sygnału o braku możliwości obsługi któregoś z połączeń MPK kieruje tam swoje autobusy z rezerwy. Pasażerowie nie zostają więc całkowicie pozbawieni możliwości przejazdu.
Należy spodziewać się, że wkrótce dojdzie do ponownego zmniejszenia wielkości zamówienia dla prywatnej spółki. Po otwarciu tramwajowej linii Łódź – Pabianice po zmierzającym do końca remoncie linia Z41 zostanie zlikwidowana. Na trasę wróci bowiem tramwajowe 41.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.