Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: MPK szuka podwykonawcy – nie tylko na linie zastępcze

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-09-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: MPK szuka podwykonawcy – nie tylko na linie zastępcze
fot. Kasper FiszerAutobus MPK Łódź
Łódzki przewoźnik miejski w związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na autobusy ogłasza przetarg na podwykonawstwo na kilku liniach. Część z nich to połączenia zastępcze uruchomione w zamian za zawieszone przewozy tramwajowe na liniach podmiejskich. Część to jednak linie będące elementem stałego układu połączeń.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami łódzkie MPK ponowiło nierozstrzygnięty przetarg na podwykonawstwo w przewozach autobusowych. Tym razem przewoźnik zdecydował się jednak na istotne rozszerzenie zakresu współpracy z podmiotem zewnętrznym – poprzednio łódzka spółka próbowała znaleźć firmę, która przejmie od niej obsługę jedynie linii zastępczych do Zgierza i Ozorkowa. Połączenia oznaczone symbolami Z45 i Z46 są obecnie przedmiotem jednego z czterech zadań wchodzących w skład postępowania.

Firma zewnętrzna na wszystkich „zetkach” podmiejskich – i nie tylko

Drugą grupę linii, które miałyby być obsługiwane przez zewnętrzne przedsiębiorstwo, stanowią połączenia zastępcze funkcjonujące w zamian za zawieszone linie tramwajowe do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska (odpowiednio 43A i 43B). Trzecie zadanie dotyczy obsługi nieistniejącej jeszcze linii Z41, która zastąpi tramwaj 41 na czas mającej rozpocząć się niebawem modernizacji torowiska. Ostatni pakiet obejmuje zaś połączenia będące stałym elementem siatki komunikacyjnej Łodzi: 53 (w wariantach A, B, C, D i E) oraz 60 (z wariantami A, B, C i D).

– Skąd tyle linii? Większy pakiet to wynik planowania z pewnym wyprzedzeniem – tłumaczy Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – O ile teraz sprawa jest wiadoma, bo jeździmy autobusami zastępczymi po trasach tramwajów 43, 45 i 46, to niedługo dojdą do tego jeszcze Pabianice – nówi. Dodatkowym obciążeniem taborowym dla łódzkiej spółki jest obsługa linii zastępczych na terenie samej Łodzi, z których przynajmniej dwie – Z3 i 59 na wydłużonej trasie na Doły – funkcjonować będą latami, bo na razie nie rozpoczęły się nawet remonty zamkniętych z powodu złego stanu technicznego torowisk na Wojska Polskiego i na Warszawskiej.

Rozpoczęcie obsługi „jak najszybciej”

Zapytaliśmy przewoźnika, czy jeśli znów nie znajdzie się firma, która zechce przyjąć zlecenie i spełni wymogi formalne, istnieje ryzyko, że MPK nie poradzi sobie z obsługą zwiększonej liczby kursów autobusowych. – Jeśli nie znajdziemy podwykonawcy, przetarg ogłosimy od nowa – zapowiedział przedstawiciel MPK. Przypomnijmy, że poprzednio w postępowaniu ofertę złożyła jedynie firma BP Tour. Do podpisania kontraktu jednak ostatecznie z przyczyn formalnych nie doszło.

Linie Z45, Z46 oraz 43, 53 i 60 we wszystkich wariantach miałyby być obsługiwane przez firmę zewnętrzną przez 36 miesięcy, Z41 – przez 24. Kiedy miałaby się zacząć obsługa? – Jak najszybciej po rozstrzygnięciu przetargu – mówi Bartosz Stępień, zaznaczając przy tym, że przed wyjazdem autobusów na linie muszą one zostać wyposażone w wymagane w przetargu urządzenia (m.in. kasowniki).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Cityrunnery na kolejnych liniach, ale tylko w weekendy

Komunikacja

Łódź: Cityrunnery na kolejnych liniach, ale tylko w weekendy

Kasper Fiszer 23 sierpnia 2019

Łódź: Kremowo-czerwony skład 805Na dla KMST

Komunikacja

Łódź: Kremowo-czerwony skład 805Na dla KMST

Kasper Fiszer 06 sierpnia 2019

Łódź: Tramwaje niskopodłogowe trafią na więcej tras

Komunikacja

Łódź: Tramwaje niskopodłogowe trafią na więcej tras

Roman Czubiński 01 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5