Łódzkie MPK sprzedało już pierwsze egzemplarze wycofanych autobusów volvo modelu 7000. Nowych nabywców znalazło także kilka sztuk jelczy M081MB. Vero nie zniknęły jednak z łódzkich ulic, bo kupiła je firma obsługująca m.in. kilka linii uruchamianych na zlecenie hipermarketów.
Wraz z rozpoczęciem tegorocznych dostaw fabrycznie nowych autobusów marek Solaris i Iveco łódzkie MPK rozpoczęło proces wycofywania z ruchu pojazdów starszych generacji. Jak informowaliśmy już na naszych łamach, przewoźnik wyłączył z eksploatacji w pierwszej kolejności
kilka sztuk jelczy M081MB vero z 2006 r. i starszych o rok jelczy M121MB mastero. Część z tych pojazdów kursuje już na liniach obsługiwanych przez nowego właściciela.
Vero trafiły m.in. do Kris Touru – Do tej pory zostało sprzedanych sześć jelczy vero. Trzy z nich zostały kupione przez Kris Tour, pozostałe przez inne firmy. Mamy w planach sprzedaż kolejnych autobusów tego typu w najbliższym czasie – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Kris Tour to firma operująca od lat na rynku przewozów zleconych. Już wcześniej przewoźnik ten pozyskał kilka M081MB od MPK Kraków. Pochodzące z obu miast pojazdy skierowane zostały m.in. do obsługi połączenia uruchamianego dla hipermarketu E. Leclerc w Łodzi.
Do zeszłotygodniowego piątku ze stanu MPK skreślono natomiast cztery M121MB z 2005 r. i dodatkowo jeden wóz wyprodukowany w 2006 r. – Pozostałe pojazdy tego typu nadal są w eksploatacji. Ich wycofanie jest uzależnione od dostaw solarisów najnowszej generacji – tłumaczy nasza rozmówczyni.
Niebawem do kupienia będą dwa przegubowe mercedesy – citaro i conectoZgodnie z przewidywaniami i wcześniejszymi zapowiedziami MPK zamierza wycofać z ruchu także wszystkie szesnasto- i osiemnastoletnie volvo 7000. Rzecznik prasowy spółki zaznacza, że również i w tym przypadku przebieg tego procesu będzie zależny od dostaw pojazdów, które będą mogły zastąpić jedne z najstarszych autobusów we flocie przewoźnika. – Do tej pory zostało sprzedanych sześć sztuk modelu Volvo 7000 – mówi Agnieszka Magnuszewska. Kilka egzemplatzy tego typu trafiło w tym miesiącu do specjalizującej się głównie w kasacji pojazdów firmy Tkaczyk Bobrowniki.
Do listy wyłączonych z eksploatacji autobusów łódzkiego MPK należy dopisać także kilka pojedynczych pojazdów innych modeli. – Spółka wkrótce wystawi na sprzedaż dwa autobusy przegubowe – jeden Mecedes-Benz O530G Citaro i jeden O345G Conecto. Oba wyprodukowane zostały w 2006 r.