Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: MPK chce wymienić najmniejsze autobusy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-09-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: MPK chce wymienić najmniejsze autobusy
fot. MPK ŁódźMinibus Mercedesa testowany w MPK
Łódzki przewoźnik przymierza się do ogłoszenia przetargu na nowe pojazdy 8-metrowe. Na razie sprowadzono na testy trzyosiowego Mercedesa Sprintera City 77. Pojazd będzie można spotkać jeszcze dziś i jutro na linii 84 z podłódzkiego Aleksandrowa na ul. 11 Listopada na Radogoszczu.

Więcej nowoczesności, ale mniej siedzeń

Pod względem technicznym testowany Mercedes znacznie różni się od Vero. Główna różnica to oczywiście trzy osie. Nowy minibus bazuje na dostawczym Sprinterze (Vero powstało na podwoziu większego i masywniejszego Mercedesa Vario). Umieszczony z przodu silnik wysokoprężny, spełniający normę emisji spalin Euro 6, współpracuje z automatyczną skrzynią biegów (Vero, jako ostatnie pojazdy we flocie MPK, mają skrzynię manualną). Z punktu widzenia pasażera najważniejszy atut to jednak całkowita niskopodłogowość (Vero mają tylko mały fragment niskiej podłogi przy drzwiach na tylnym zwisie) i całkowicie klimatyzowane wnętrze.

Mimo większej, niż w przypadku Vero, długości (8,7 m kontra 7,6 m) sprowadzona przez MPK wersja Sprintera ma mniej miejsc siedzących (10 zamiast 14). To skutek zaaranżowania dwóch miejsc dla wózków inwalidzkich – po jednym przy każdych drzwiach. – Zobaczymy, jak będzie się to sprawdzało. Być może zamówimy pojazd bez jednego takiego miejsca, za to z większą liczbą siedzeń – zapowiada rzecznik MPK Sebastian Grochala. Prezes spółki Zbigniew Papierski nie wyklucza przeprowadzenia testów dłuższej wersji lub podobnych pojazdów innych firm.

Kierowcy zadowoleni, pasażerowie też

– Opinie kierowców są bardzo pozytywne – twierdzi kierownik serwisu w Zakładzie Eksploatacji Autobusów nr 2 na Nowych Sadach Wojciech Stańdo. – Pod względem komfortu i wyposażenia pojazd bardzo korzystnie odróżnia się od Vero. Wóz dobrze przyspiesza i hamuje, w czym pomaga trzecia oś. Łatwiej odjechać dynamicznie z przystanku czy wyjechać z korka. Nie spodziewamy się utrudnień przy naprawach: trzecia oś to po prostu zdublowanie drugiej, poza brakiem napędu – mówi pracownik MPK.

Do testów wybrano podmiejską linię 84 do Aleksandrowa Łódzkiego. Jej pasażerom podoba się panująca w środku podczas jazdy cisza. Zdarza się jednak, że zdezorientowani podróżni nie wsiadają do minibusu, bo... mylą biały pojazd testowy z busem którejś z licznych na tej trasie firm prywatnych.

Bliski koniec Vero

Przewoźnik nie zamierza poddawać remontom dziewięcioletnich Jelczy Vero. – Uznajemy to za nieopłacalne. Mamy problem z konstrukcją tego pojazdu. Poza tym nie robi tego nikt inny w Polsce – twierdzi prezes Papierski. – Jeśli zajdzie konieczność dalszej eksploatacji taboru tej klasy na liniach dojazdowych – a nie jest to oczywiste – chcemy przygotować się do ich zastąpienia nowymi pojazdami. Testy nowego pojazdu to element rozpoznania rynku – dodaje.

Ile minibusów może zostać kupionych? Zależy to od organizatora przewozów – Zarządu Dróg i Transportu. Przygotowywany na jego zlecenie plan transportowy (w grę może wchodzić także przygotowany przez Łódzką Inicjatywę na rzecz Przyjaznego Transportu wariant społeczny) określi, jakim taborem mają być obsługiwane poszczególne linie.

Ogłoszenia przetargu można spodziewać się najwcześniej pod koniec roku. Na pewno jednym z podstawowych warunków będzie cena. Realnie patrząc, nowe minibusy mogłyby pojawić się w mieście w drugiej połowie przyszłego roku.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Modertrans dostarczył swoją setną Gammę

Komunikacja

Modertrans dostarczył swoją setną Gammę

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Kraków. Miniautobusy pojawią się na nowych trasach

Mobilność

Kraków. Miniautobusy pojawią się na nowych trasach

Redakcja/inf. pras. 08 kwietnia 2023

Centrum Warszawy nie dla busów prywatnych? ZTM zapowiada ustępstwa

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Modertrans dostarczył swoją setną Gammę

Komunikacja

Modertrans dostarczył swoją setną Gammę

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Kraków. Miniautobusy pojawią się na nowych trasach

Mobilność

Kraków. Miniautobusy pojawią się na nowych trasach

Redakcja/inf. pras. 08 kwietnia 2023

Centrum Warszawy nie dla busów prywatnych? ZTM zapowiada ustępstwa

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5