Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Modertrans zwycięzcą przetargu na 30 tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-11-14 11:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Modertrans zwycięzcą przetargu na 30 tramwajów
fot. Maciej G
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi rozstrzygnął przetarg na dostawy 30 nowych tramwajów. Wygrał Modertrans, który zdeklasował konkurencję nie tylko ceną, ale też w pozostałych kryteriach technicznych i użytkowych.

Zarząd Inwestycji Miejskich pod koniec lipca ogłosił przetarg na dostawy 30 nowych pięcioczłonowych tramwajów o długości w zakresie 28-33 m, z co najmniej 80% niskiej podłogi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj. Termin składania ofert minął 23 października. O zamówienie ubiegało się czterech producentów.

Łódź nie potrzebowała wiele czasu na badanie ofert i dziś (14 listopada) rozstrzygnięto postępowanie. Wygrał Modertrans, który zdobył maksymalną liczbę punktów we wszystkich kryteriach, oferując dostawy za 268,5 mln zł brutto. Drugie miejsce zajęła Pesa, która otrzymała 81,87 punktów (48,48/60 w kryterium ceny, 13,39/15 w kryterium parametrów techniczno-użytkowych i 20/25 w kryterium funkcjonalności wagonu i rozwiązań technicznych), a trzecie Stadler, który otrzymał 68,75 punktów (47,47/60 w kryterium ceny, 9,28/15 w kryterium parametrów techniczno-użytkowych i 12/25 w kryterium funkcjonalności wagonu i rozwiązań technicznych). Jednocześnie odrzucono najtańszą ofertę, którą złożyła turecka firma Bozankaya.

O wyborze decydowały cena (60%), parametry techniczo-użytkowe (15%) oraz funkcjonalność wagonu i rozwiązania techniczne (25%). W parametrach techniczno-użytkowych decydować będą stosunek masy do długości oraz szerokość przejścia (min. 600 mm). W kryterium funkcjonalności i rozwiązań technicznych pod uwagę brane będą zastosowanie wózków (zespołów jezdnych) z elementami podatnymi, umożliwiającymi lepszą współpracę kół z torowiskiem zużytym, o znacznej różnicy poziomów szyn (tzw. rama elastyczna), zastosowanie osi sztywnych (we wszystkich wózkach), zastosowanie wszystkich czterech wózków napędowych, wyposażonych w identyczne podzespoły i w pełni zamiennych między sobą, a także zastosowanie siedzeń pasażerskich (co najmniej korpus włącznie z uchwytem nad oparciem siedziska) wykonanych jest z materiałów zawierających nanocząsteczki zdolne likwidować lub powstrzymywać wzrost i namnażanie się mikroorganizmów (antybakteryjne).

Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony po 1 marca 2022 r., a dostawy mają potrwać do końca września 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Do Ksawerowa pojadą M8CN

Komunikacja

Łódź: Do Ksawerowa pojadą M8CN

Kasper Fiszer 13 listopada 2019

Pabianice. 41 dojedzie jednak do Ksawerowa. Dalej autobusy MZK

Komunikacja

Pabianice. 41 dojedzie jednak do Ksawerowa. Dalej autobusy MZK

Kasper Fiszer 07 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5