Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Modernizacje wszystkich M8C do przyszłego roku

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-08-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Modernizacje wszystkich M8C do przyszłego roku
fot. Kasper FiszerWagon M8CN w Łodzi
Łódzkie MPK planuje zakończyć proces modernizacji wagonów M8C do końca przyszłego roku. Najważniejszym elementem remontów we własnych zakładach przewoźnika jest zastąpienie środkowego członu wstawką niskopodłogową. Prace będą posuwać się nieco wolniej niż zakładano przed kilkoma miesiącami – do końca tego roku z ZT MPK wyjadą jeszcze dwa, a nie, jak pierwotnie zakładano, cztery wagony M8CN.

Łódzkie MPK eksploatuje czternaście dwukierunkowych wagonów Duewag M8C. Przewoźnik sprowadził je w 2013 r. przed rozpoczęciem przebudowy tzw. trasy W – Z. Remont ważnej arterii oraz liczne prace wokół dworca Łódź Fabryczna wymusiły uruchomienie kilku linii zakończonych tymczasowymi rozjazdami nakładkowymi. Od tamtej pory sprowadzone z Bielefeld jako używane tramwaje wykorzystywane są m.in. przy okazji prac remontowych, które wymagają wprowadzenia podobnej organizacji ruchu.

Czternaście pojazdów dwukierunkowych przyda się podczas remontów torowisk

Z czasem miejska spółka podjęła jednak we własnych zakładach remontowych modernizacje M8C do typu M8CN. Środkowy człon wagonu jest niskopodłogowy, co istotnie wyróżnia go na tle innych tramwajów łódzkiego MPK – zdecydowaną większość taboru stanowią nadal pojazdy Konstal 805Na i pochodne. Na razie remont kapitalny połączony z przebudową przeszło sześć wagonów.

MPK planuje w najbliższym czasie zakończyć prace modernizacyjne dotyczące kolejnych pojazdów tego typu. – Dwie sztuki M8CN wyjadą na trasy po wakacjach – zapowiada Agnieszka Magnuszewska z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Pozostałe sześć wagonów ma przejść modernizację już w przyszłym roku. – 14 sztuk dwukierunkowych wagonów pozwoli na korzystanie z nich podczas wielu remontów torowisk w najbliższych latach – stwierdza przedstawicielka przewoźnika.

Remonty toczą się nieco wolniej niż zakładano w marcu

Zakres prac remontowych nie ogranicza się do części niskopodłogowej. – W zmodernizowanych wagonach zastosowaliśmy m.in. klimatyzację w kabinie motorniczego, fotokomórki w drzwiach, czujniki temperatury automatycznie włączające ogrzewanie w przedziale pasażerskim, automatycznie podnoszony pantograf, pneumatyczne piasecznice oraz sprężarkę powietrza służącą do wyrzutu piasku z piasecznic czy do pompowania oparć foteli motorniczych – wylicza Agnieszka Magnuszewska. Choć okres produkcji sprowadzonych do Łodzi M8C przypada na lata 1982 – 1983, po remoncie nie odbiegają one od współczesnych standardów – za wyjątkiem mniejszej niż w większości tramwajów nowych powierzchni niskiej podłogi, która wynosi nieco ponad 20%.

Pierwszy wagon M8CN po modernizacji oznaczony numerem 2499 wyjechał z Zakładu Techniki MPK w marcu 2015 r. Aktualny harmonogram prac oznacza pewne opóźnienie w stosunku do planów przewoźnika z marca. Według nich ZT miał w tym roku przeprowadzić remont siedmiu wagonów. Do końca 2016 r. zakłady opuściły trzy egzemplarze M8CN. Do modernizacji w 2018 r. pozostać miały więc tylko cztery tramwaje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Konstantynów: Znów dwugłos gminy i MPK-Łódź

Komunikacja

Konstantynów: Znów dwugłos gminy i MPK-Łódź

Kasper Fiszer 21 sierpnia 2017

Łódź: NF6D zdał egzamin. Czy MPK kupi kolejne?

Komunikacja

Łódź: NF6D zdał egzamin. Czy MPK kupi kolejne?

Roman Czubiński 12 sierpnia 2017

MPK Łódź: Związki nie godzą się na restrukturyzację

Prawo & Finanse

MPK Łódź: Związki nie godzą się na restrukturyzację

Roman Czubiński 04 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5