Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Mieszkańcy nie zawsze chcą wjazdu autobusu w głąb osiedla

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-08-16 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Mieszkańcy nie zawsze chcą wjazdu autobusu w głąb osiedla
fot. Kasper FiszerAutobus linii 66
Choć od dostaw niewielkich autobusów isuzu do łódzkiego MPK minęło już kilka miesięcy, na razie miasto nie wprowadziło żadnych zapowiadanych wcześniej zmian w układzie połączeń. Mieszkańcy nie zawsze reagują bowiem przychylnie na pomysł wpuszczenia komunikacji miejskiej w głąb osiedli. Korekty nastąpią więc dopiero po akceptacji rad osiedli i konsultacjach społecznych.

Dostawa nowych autobusów segmentu mini marki Isuzu miała skutkować rozszerzeniem siatki połączeń autobusowych w aglomeracji łódzkiej. Powiększenie ilostanu taboru o najmniejszej pojemności miało bowiem dawać nowe perspektywy obsługi obszarów wewnątrz osiedli mieszkaniowych i terenów, na których spodziewana jest niewielka frekwencja. Na razie jednak do żadnych takich zmian nie doszło.

Miasto testowało już nowe rozwiązania

Jeszcze w 2018 r. Urząd Miasta Łodzi przeprowadził badanie o nazwie Vox Populi. W raporcie podsumowującym wskazano, że w pierwszej kolejności małe autobusy mają zostać skierowane na Smulsko (osiedle domków jednorodzinnych w sąsiedztwie dużego blokowiska Retkinia) i w nieobsługiwane dotychczas rejony Łagiewnik (obszar częściowo leśny o rozproszonej zabudowie). W lutym tego roku plany te potwierdził Zarząd Inwestycji Miejskich. Rozważane było wówczas skierowanie przez Smulsko linii 68 czy wysłużenie linii 66 do Dobrej-Nowin, co rozszerzyłoby sieć łagiewnickich ulic, przy których stoją przystanki autobusowe.

Dlaczego więc do korekty układu tras na razie nie doszło? – Jak najbardziej jesteśmy za lepszym skomunikowaniem osiedli. Nowy tabor pozwala nam na pewne możliwości, które po dostawach nowych, mniejszych pojazdów testowaliśmy – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Przejazd techniczny autobusu odbył się np. na nowej, planowanej wstępnie trasie linii 66 przez ul. Czapli.

Opinie mieszkańców Smulska nie są jednoznaczne

– Ewentualne zmiany na tej trasie muszą wcześniej uzyskać jednak akceptację rad osiedli. Chcemy, aby zadecydowali o tym mieszkańcy – tłumaczy przedstawiciel samorządu. Nie wskazuje przy tym żadnego konkretnego terminu, w którym możliwe byłoby zainaugurowanie przewozów w nowej relacji.

Jeszcze bardziej skomplikowane wydają się sprawy związane z obsługą Smulska. – Przejazd przez osiedle spotyka się z różnymi opiniami mieszkańców – przyznaje bowiem Tomasz Andrzejewski. Zapowiada on, że ewentualna decyzja o skierowaniu tam linii 68 poprzedzona zostanie konsultacjami społecznymi.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Kolejna DDR na osiedlu Mania. Czy potrzebna?

Mobilność

Łódź: Kolejna DDR na osiedlu Mania. Czy potrzebna?

Roman Czubiński 09 sierpnia 2019

Łódź: Doły bez tramwajów od 19 sierpnia

Komunikacja

Łódź: Doły bez tramwajów od 19 sierpnia

Kasper Fiszer 07 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5