Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Liczba pasażerów komunikacji miejskiej rośnie, ale częstotliwość bazowa nie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
11-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Liczba pasażerów komunikacji miejskiej rośnie, ale częstotliwość bazowa nie
fot. Arewicz, lic. CC BY-SA 3.0
Łódzki samorząd poinformował o stałym wzroście liczby podróżujących komunikacją miejską. Ma to swoje odzwierciedlenie w rozkładach jazdy, bo część połączeń kursuje częściej lub na dłuższych trasach. Nie ma natomiast planów powrotu do standardów obowiązujących przed wybuchem pandemii koronawirusa.

Miniony rok przyniósł duży wzrost liczby podróżujących wieloma środkami transportu zbiorowego. O rekordach mówiło wielu przewoźników kolejowych, a w szeregu miast potoki powróciły do poziomu z 2019 r. bądź je przewyższyły. Wpływ na to miało z jednej strony zniesienie obostrzeń związanych z ustępującą pandemią, z drugiej zaś skokowe podniesienie cen paliw na stacjach benzynowych będące efektem kryzysu energetycznego po rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Miasto cieszy się z powrotu pasażerów do tramwajów

Podobne procesy zaszły także w Łodzi. – Od zakończenia epidemii widzimy stały wzrost liczby przewożonych pasażerów, co bardzo nas cieszy –mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. W zamian za tym trendem nie poszło jednak podniesienie częstotliwości bazowej funkcjonowania transportu publicznego, która w 2020 r. spadła z 12 do 15 minut. Wówczas tłumaczono to znacznym spadkiem potoków.

Na razie nie ma też planów podniesienia taktu w przyszłości. Samorząd tłumaczy, że obrał inną drogę podnoszenia podaży i zdecydował się na wprowadzanie wzmocnień na poszczególnych liniach. – Ostatnie zmiany to m.in. skierowanie linii nr 15 na Dąbrowę, aby zapewnić odpowiednią częstotliwość kursów na ul. Dąbrowskiego, i to pomimo 7,5-minutowego taktu na linii nr 2 – usłyszeliśmy od naszego rozmówcy. „Dwójka” jeździ aktualnie dwukrotnie częściej niż większość linii w związku z zawieszeniem kursów linii nr 5, której trasa pokrywała się z przebiegiem linii nr 2 w innej części miasta.

Zmieniają się rozkłady poszczególnych linii

Przedstawiciel ZDiT wskazuje też na zwiększenie częstotliwości linii nr 16 i uruchomienie jej kursów w weekendy, a nie – jak dotychczas – jedynie w dni robocze. – Zapewnia to odpowiednią liczbę kursów na al. Politechniki i al. włókniarzy – ocenia Tomasz Andrzejewski. Należy jednak zaznaczyć, że w związku z remontami innych ulic po wspomnianych odcinkach nie kursują niektóre linie ze stałego układu.

Mimo wspomnianych wzmocnień szereg linii kursuje jednak wciąż rzadziej niż jeszcze trzy lata temu. W części przypadków podniesienie taktu konkretnej linii kompensuje zaś jedynie zawieszenie kursów innej. Zdarza się też, że autobus kursuje rzadziej niż w okresie pandemii – przykładem może być tu linia autobusowa 81 funkcjonująca teraz w szczycie co 10, a nie co 7,5 min.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5