Zakończyły się licytacje elektroniczne w przetargu na przebudowę ulic Legionów i Cmentarnej na odcinkach, na których wstrzymano ruch tramwajów. Wykonawcy zeszli z cen, ale oferty nadal przewyższają budżet. W tej sytuacji miasto nie wyklucza okrojenia zakresu prac.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa układu drogowego ul. Legionów na odcinku od pl. Wolności do ul. Żeligowskiego oraz ul. Cmentarnej na odcinku od ul. Legionów do ul. Ogrodowej, wraz z infrastrukturą techniczną i meblami miejskimi oraz przebudowa ulicy Cmentarnej w śladzie planowanego przedłużenia ul. Karskiego. Zamówienia mają zostać wykonane do końca sierpnia 2023 r. Więcej o założeniach pisaliśmy
tutaj.
Zamówienie jest podzielone na trzy części. Część I obejmuje odcinek Legionów od pl. Wolności do Gdańskiej. Przedmiotem części II jest odcinek ulicy od Gdańskiej do Żeligowskiego, a III – ulicy Cmentarnej. Budżet na ten cel został określony na łączną kwotę 49,1 mln zł – 14,3 mln zł na część I, 22,1 mln zł na część II i 12,7 mln zł na część III.
Oferty
poznaliśmy przed miesiącem. W każdej części wystartowały trzy firmy, ale ich oferty znacząco przewyższały skromny budżet zamawiającego. Szansą na obniżenie cen miały być przeprowadzone w ostatnich dniach licytacje elektroniczne. Na pierwsze miejsce w każdej części wysunęło się konsorcjum firm Balzola Polska i Lantania, które zaproponowało 50 mln zł dla części I, 40,2 mln zł dla części II i 26,4 mln zł dla części III.
– Przed nami analiza złożonych ofert. Kwoty po licytacji znacznie przewyższają nasz budżet. Będziemy analizować zakres i wartości finansowe tej inwestycji. Za wcześnie jeszcze na deklaracje, ale nie wykluczam, że będziemy musieli z części tej inwestycji zrezygnować – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Tramwaje zniknęły z ul. Legionów od Gdańskiej do Zielonej oraz z ul. Cmentarnej i Srebrzyńskiej od Legionów do pętli Koziny jesienią 2019 r. z powodu złego stanu infrastruktury. Zakres prac nie obejmuje całości wyłączonych z ruchu tras. Postępowaniem nie są objęte torowiska znajdujące się poza jezdnią: na 700-metrowym odcinku Legionów od Żeligowskiego do Zielonej oraz 1-kilometrowym odcinku Ogrodowej i Srebrzyńskiej od Cmentarnej do pętli Koziny. Torowiska te są obecnie rozjeżdżone przez parkujące samochody i podlegają szybkiej degradacji. Bez stosownych napraw powrót tramwajów nie będzie możliwy.