Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Łódź kupuje ładowarki od Ekoenergetyki dla elektrobusów Volvo

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-10-01 15:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK-Łódź

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź kupuje ładowarki od Ekoenergetyki dla elektrobusów Volvo
fot. Volvo
Wkrótce Łódź dołączy do miast z autobusami zasilanymi prądem. Ładowarki do 17 autobusów Volvo dostarczy firma Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry. Dzisiaj MPK-Łódź podpisało z nią umowę opiewającą na kwotę ponad 7,1 mln zł brutto. Termin oddania do użytku ładowarek będzie skoordynowany z dostawą elektrycznych autobusów do Łodzi.

– Mam nadzieję, że na początku 2022 r. na łódzkich ulicach pojawią się autobusy elektryczne. Myślę, że w tym miesiącu podpiszemy umowę na zakup 17 autobusów Volvo i zaczniemy realizować ten wielomiesięczny kontrakt. Autobusy te oczywiście wymagają ładowania, stąd dzisiejsze podpisanie umowy na cały system ładownia, który będzie się składał z elementów wolnego ładowania w zajezdni autobusowej i szybkiego ładowania na sześciu krańcówkach, tak żebyśmy mogli obsłużyć trzy linie autobusowe nr: 80, 83, 86 – podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.

Autobusy elektryczne będą stacjonować w zajezdni Limanowskiego, gdzie stanie 9 dwustanowiskowych ładowarek wolnego ładowania. Zostaną one zlokalizowane pod nowobudowaną wiatą dla autobusów elektrycznych. – W trakcie ładowania nocnego będą uzupełniały energię w autobusach za pomocą wtyczki – wyjaśnia Maciej Wojeński, wiceprezes firmy Ekoenergetyka. – Natomiast w przypadku ładowarek umieszczonych na terenie miasta mówimy o mocy 300 kW. Nie możemy przekazać tak dużego prądu za pomocą wtyczki. Stąd zastosujemy tam interfejs pantografowy, który błyskawicznie pozwoli uzupełnić energię w bateriach autobusu – dodaje.

Na każdej z sześciu krańcówek (Mikulskiego, Cmentarz Szczecińska, Janów, Retkinia, Dw. Łódź Fabryczna, Retkinia Kusocińskiego) stanie słup, który będzie elementem nośnym dla tego interfejsu ładowania, czyli odwróconego pantografu. – Ten pantograf po podjechaniu autobusu do ładowarki będzie opadał na pojazd i łączył się z szynami zainstalowanymi na dachu autobusu. I wówczas będzie się rozpoczynał przepływ mocy – wyjaśnia Maciej Wojeński. – W ciągu 15 minut można podładować ok. 30 kWh, czyli wystarczy to autobusowi na przejechanie kolejnych 30 km. Obecnie mamy takie ładowarki w Barcelonie, które mają moc 500 kW i dzięki temu autobusy ładowane są tylko przez 6 minut – wskazuje.

Natomiast po nocnym ładowaniu w zajezdni baterie powinny wystarczyć na przejechanie ok. 100 km. – Tak dobieramy akumulatory i baterie, żeby autobusy elektryczne mogły kursować po mieście przez 16-18 godzin dziennie – podkreśla Zbigniew Papierski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK- Łódź wybrało dostawcę ładowarek

Mobilność

MPK- Łódź wybrało dostawcę ładowarek

Witold Urbanowicz 25 sierpnia 2020

MPK-Łódź rozstrzyga przetarg na elektrobusy. Wygrywa Volvo

Komunikacja

MPK-Łódź rozstrzyga przetarg na elektrobusy. Wygrywa Volvo

Witold Urbanowicz 05 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5