Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź kupuje 32 używane tramwaje z Bochum

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-09-24 20:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź kupuje 32 używane tramwaje z Bochum
fot. Kasper Fiszer
MPK-Łódź rozpisało przetarg na dostawy 32 używanych, częściowo niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych, z opcją na dwa kolejne pojazdy. Do Łodzi najprawdopodobniej trafią kolejne NF6D z Bochum. Termin dostaw rozpisano do końca 2020 r.

MPK w Łodzi ogłosiło przetarg na zakup używanych, dwukierunkowych, niskopodłogowych tramwajów. Zamówienie podstawowe obejmuje 32 pojazdy, natomiast prawo opcji zakłada dostawy dwóch pojazdów. O skorzystaniu z tej możliwości będą decydować dwa warunki – zakup będzie uzasadniony potrzebami zamawiającego, a stan techniczny i wizualny pojazdów będzie umożliwiać dalszą eksploatację.

Kupowane tramwaje mają być przystosowane do rozstawu torów wynoszącego 1000 mm. Długość tramwajów złożonych z trzech członów określono na 28-30 m, a szerokość na 2,3 m. W wozie znajdować się ma co najmniej 70 miejsc siedzących i 90 miejsc stojących (przy czterech pasażerach na metr kwadratowy). Udział części niskopodłogowej, w której wejścia będą się znajdować na poziomie 350 mm od główki szyny, wynosić ma co najmniej 60%. W pozostałych częściach wysokość podłogi ma wynosić 560 mm. W pojeździe mają znajdować się co najmniej trzy drzwi z każdej strony o prześwicie co najmniej 1200 mm.

Wymagane są dwa wózki napędowe. Tramwaj ma posiadać cztery silniki trakcyjne o mocy 105 kW (AC), a także systemy hamulcowe elektrodynamiczny, elektromagnetyczny szynowy, elektrohydrauliczny tarczowy (postojowy). Wymagany napęd trakcyjny to przekształtnik DC/AC. Napięcie sieci pokładowej określono na 24 VDC, a źródła napięcia sieci pokładowej stanowić mają bateria akumulatorów, przetwornica statyczna. Pojazd ma być dostosowany do systemu zasilania 600VDC (+20 %-30 %) z możliwością przystosowania do sieci z biegunem ujemnym w przewodzie jezdnym. Masa własna wynosić ma nie więcej niż 35 ton.

Termin składania ofert mija 31 października. Nie określono żadnych warunków udziału w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej czy zdolności technicznej. Pojazdy mają zostać dostarczone do końca 2020 r.

Z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że zamierzeniem Łodzi jest pozyskanie kolejnych pojazdów NF6D z niemieckiego przedsiębiorstwa tramwajowego BoGeStra w Bochum, które posiada jeszcze 34 tramwaje tego typu. Niedawno pozytywnie oceniono wyniki eksploatacji jednego, sprowadzonego na próbę wagonu, który od końca maja wozi pasażerów łódzkiej komunikacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: NF6D zdał egzamin. Czy MPK kupi kolejne?

Komunikacja

Łódź: NF6D zdał egzamin. Czy MPK kupi kolejne?

Roman Czubiński 12 sierpnia 2017

Łódź: MPK zadowolone z testów NF6D, ale planuje przeróbki

Komunikacja

Łódź: MPK zadowolone z testów NF6D, ale planuje przeróbki

Roman Czubiński 25 czerwca 2017

Łódź: NF6D od soboty na linii

Komunikacja

Łódź: NF6D od soboty na linii

Roman Czubiński 26 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5