Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Koniec tramwajów typu M6S. Potem czas na GT6?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-11-19 09:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Koniec tramwajów typu M6S. Potem czas na GT6?
fot. Kasper FiszerWagon GT6
Jest już pewne, że jeszcze tylko przez nieco ponad miesiąc po łódzkich ulicach kursować będą wagony M6S. MPK rozważa także kasację wozów typu GT6. Na razie nie jest natomiast planowane wycofanie z ruchu częściowo niskopodłogowych GT8N.

Po ostatnich zawieszeniach ruchu na kolejnych liniach tramwajowych liczba zadań realizowanych przez MPK-Łódź taborem szynowym spadła. Wiemy już, że przełoży się to na ilostan taboru miejskiego przewoźnika. W pierwszej kolejności zdjęte zostaną zeń wagony typu eksploatowanego właśnie m.in. na zawieszonych w listopadzie liniach 7A i 7B.

M6S w Łodzi od 2011, w MPK od 2012

– Pewne są postanowienia co do wagonów M6S. Jeżdżą one do końca roku i z początkiem nowego będą kasowane – poinformował nas Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Pojazdy te zostały przejęte przez spółkę od likwidowanej Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej – poprzedniego przewoźnika operującego na linii ozorkowskiej. Ta sprowadziła je zaledwie rok wcześniej z Bochum.

MPK stopniowo wyłączało poszczególne egzemplarze z użytkowania i obecnie w ruchu pozostają już tylko trzy z sześciu pojazdów tej serii – dwa wyprodukowane w 1976 r. i jeden o rok młodszy. Dwa kolejne przestały kursować w tym roku, jeden w 2017 r. W ostatnich latach M6S obsługiwały m.in. linie 43A i 43B (zawieszone obecnie połączenie do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska) oraz miejskie 4, 7 i 9.

Ważą się losy „helmutów”

– Rozważana jest też likwidacja wagonów GT6 – mówi przedstawiciel MPK i dodając, że póki co wagony te wciąż jeżdżą po mieście. Przewoźnik eksploatuje nadal dwa takie wagony z 1964 r. przejęte w 2012 r. od innej likwidowanej spółki – Tramwajów Podmiejskich – która sprowadziła je z kolei w 2010 r. z Grudziądza, dokąd pojazdy te trafiły z Mannheim. Kolejny egzemplarz – z 1967 r. – trafił w 2012 r. do MPK z MKT, które w 2008 r. ściągnęło go z Mannheim (jeszcze wcześniej wagon kursował w Ludwigshafen).

– Na razie nie planuje się natomiast wycofania GT8N – zapewnia Bartosz Stępień. To kolejna seria taboru, która pojawiła się w MPK wraz z likwidacją MKT. Od GT6 pojazdy te odróżnia środkowy człon niskopodłogowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pabianice. 41 dojedzie jednak do Ksawerowa. Dalej autobusy MZK

Komunikacja

Pabianice. 41 dojedzie jednak do Ksawerowa. Dalej autobusy MZK

Kasper Fiszer 07 listopada 2019

MPK Łódź: Bezpłatne kursy dla przyszłych kierowców autobusów

Komunikacja

MPK Łódź: Bezpłatne kursy dla przyszłych kierowców autobusów

Roman Czubiński 08 listopada 2019

Łódź: Kolejne osiedla z przystankami na żądanie

Komunikacja

Łódź: Kolejne osiedla z przystankami na żądanie

Roman Czubiński 07 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5