Na skrzyżowaniu ulic Narutowicza i Kopcińskiego zakończyła się ostatnia faza wymiany torów tramwajowych. Na stałą trasę powróciły tramwaje linii 12, 17 i 18. Mimo ostrej, przez długi czas, zimy pracownikom łódzkiego MPK udało się zakończyć prace przed terminem.
Remont węzła torowego
rozpoczął się w listopadzie. Zdaniem łódzkiego przewoźnika zużycie szyn zagrażało sprawnemu i bezpiecznemu kursowaniu tramwajów. Wykonawcą – jak zwykle w przypadku remontów odtworzeniowych – był Zakład Torów i Sieci MPK Łódź.
Początkowy plan przewidywał wymianę torów tylko w zachodniej i środkowej części skrzyżowania. Udało się zakończyć go przed czasem, choć nie sprzyjała temu pogoda. Łódzki Zarząd Dróg i Transportu postanowił jednak zlecić ZTiS także wymianę łuków w relacji południe – wschód wraz z rozjazdami. Po przerwie na okres świąteczno-noworoczny, podczas której ruch tramwajowy przywrócono częściowo, a samochodowy – całkowicie, rozpoczął się więc
drugi etap remontu.
– Szczególnie w tym ostatnim etapie pogoda nie ułatwiała remontu. Mróz oraz opady śniegu próbowały przeszkodzić w dotrzymaniu terminu. Pracownicy ZTiS się jednak nie poddali i robili wszystko, aby ukończyć prace jak najszybciej. Teren robót był oczyszczany ze śniegu i osuszany. Rozbity został również ogrzewany namiot – podaje w komunikacie prasowym łódzki Urząd Miasta. Działania te były konieczne, aby można było prawidłowo ułożyć masę poliuretanową. Ostatecznie udało się zakończyć prace nawet szybciej, niż planowano. Na skrzyżowaniu wymieniono 4 rozjazdy, 2 kratownice, 4 łuki (zamontowano przy nich smarownice) oraz krótkie proste odcinki torów.