Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Koniec eksperymentu z rozrzedzeniem wieczornych kursów tramwajowych

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-02-04 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Koniec eksperymentu z rozrzedzeniem wieczornych kursów tramwajowych
fot. Kasper FiszerTramwaj w Łodzi
Od wczoraj wieczorne kursy tramwajowe odbywają się częściej niż w styczniu. Zarząd Dróg i Transportu UMŁ powraca bowiem do obowiązujących do grudnia częstotliwości funkcjonowania większości połączeń tramwajowych. To pierwsza od dłuższego czasu dobra wiadomość dla pasażerów łódzkich tramwajów.

Ostatni czas przynosi szereg złych informacji dla pasażerów łódzkiej komunikacji miejskiej. Ruch tramwajowy jest bowiem zawieszany na kolejnych odcinkach, m.in. do pętli Doły czy Koziny. Po ograniczeniu liczby czynnych tras wraz z początkiem tego roku miasto wprowadziło kolejne cięcia, tym razem w rozkładach jazdy.

Decyzja rozbiła wspólny takt na głównych ciągach komunikacyjnych

Od 1 stycznia wszystkie linie tramwajowe, które funkcjonują późnym wieczorem, kursowały po godzinie 21:00 z częstotliwością zaledwie półgodzinną. Jedynymi wyjątkami były „dziesiątka” oraz „jedenastka”, najważniejsze połączenia w relacjach odpowiednio wschód – zachód i północ – południe, których rozkład jazdy nadal przewidywał 20-minutowy cykl. Doprowadziło to jednak do rozbicia wspólnego taktu na głównych ciągach komunikacyjnych.

Miasto tłumaczyło znaczne redukcje brakami kadrowymi w MPK-Łódź. Spółka od dłuższego czasu intensywnie poszukuje prowadzących pojazdy, ale mimo to w firmie wciąż pozostają wakaty. Nieoczekiwanie jednak już po miesiącu samorząd zdecydował się na rezygnację z przyjętego rozwiązania.

Nie tylko częściej, ale i dalej – „dwójka” do Kochanówki

– Od lutego wracamy do poprzednich częstotliwości w godzinach wieczornych. Tramwaje będą kursować co 20 minut – potwierdził Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Co więcej, zdecydowano się na wydłużenie trasy jednej z linii – od początku miesiąca „dwójka” nie kończy biegu na pętli pośredniej Teofilów (dawniej Szczecińska), ale jedzie dwa przystanki dalej, do Kochanówki (dawniej Chochoła).

1 lutego zmieniły się rozkłady linii nr 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 12, 13, 14, 15 i 17. Linia 4 jest bowiem zawieszona, podobnie jak linia 16. Częstotliwość kursów linii 10 i 11 nie została w styczniu zmniejszona, a linie 7 i 18 nie funkcjonują w godzinach późnowieczornych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5