Nadal nie kursują tramwaje po ul. Kilińskiego. Kolejne terminy wznowienia tam ruchu okazują się nierealne, tymczasem zamknięcie tego odcinka skutkuje dużymi utrudnieniami w skali całego miasta. Nie jest też możliwe wprowadzenie dogodnej komunikacji zastępczej.
Od maja zeszłego roku ruch tramwajowy w rejonie dworca Łódź Fabryczna jest w dużej mierze sparaliżowany. Na planowe zamknięcie torowiska w ciągu ul. Narutowicza i Zielonej w kierunku al. Kościuszki nałożyło się bowiem awaryjne wyłączenie z ruchu ul. Kilińskiego pomiędzy Narutowicza a Pomorską. To ważna dla komunikacji tramwajowej ulica, po której kursowały nie tylko tramwaje jadące tamtędy w stałym układzie tras w stronę Bałut, ale także i te, które skierowano na objazd w związku ze wspomnianymi robotami wymuszającymi zablokowanie ul. Narutowicza.
Ile mogą trwać kilkudniowe utrudnienia?
Początkowo problemy miały trwać zaledwie kilka dni. Ich przyczyną był bowiem zły stan stojącej przy Kilińskiego kamienicy która uległa częściowemu zawaleniu. Samorząd zapowiadał, że szybko uprzątnie gruzowisko, zabezpieczy gmach i przywróci przejezdność, jednak okazało się to niemożliwe ze względu na trwający tygodniami konflikt z konserwatorem zabytków. Pod koniec lata Urząd Miasta Łodzi zapowiedział,, że wreszcie uzyskał wszelkie zgody formalne i może przystąpić do prac rozbiórkowych.
Podano wówczas zakładany termin przywrócenia ruchu: tramwaje miały wrócić na zamkniętą ulicę w grudniu zeszłego roku. Tak się jednak nie stało i kolejny plan otwarcia przewozów na Kilińskiego nie doczekał się realizacji. Kilkudniowe utrudnienia przeciągnęły się więc najpierw do kilku tygodni, potem – kilku miesięcy, a teraz wydaje się niemal pewne, że będą odczuwalne przez prawie rok. Nowej daty otwarcia nie wyznaczono
UMŁ nie odpowiedział nam na pytanie o aktualnie przewidywaną datę otwarcia trasy. Po Kilińskiego nie mogą kursować także autobusy. W efekcie w zamian za nieczynny tramwaj nie uruchomiono żadnej komunikacji zastępczej. Duże problemy dla podróżnych wynikają także z braku możliwości prowadzenia tym ciągiem objazdów. Część linii trzeba było skierować na długie trasy okrężne, a jedną – 12A – zlikwidowano całkowicie.
Dodajmy, że nieczynny jest także odcinek ul. Kilińskiego od al. Piłsudskiego do pętli przy dworcu kolejowym Łódź-Chojny. Wynika to ze złego stanu skrzyżowania z Przybyszewskiego, na którym po awaryjnej naprawie nie odtworzono łuków umożliwiających obsługę choćby części trasy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.