Na początku czerwca łódzkie MPK otworzy oferty w przetargu na obsługę dwóch linii autobusowych. Przewoźnik, od lat borykający się z niedoborem rąk do pracy, chce zlecić na zewnątrz przewozy na jednej wielowariantowej linii zwykłej oraz na trasie zastępczej wzdłuż modernizowanej linii tramwaju podmiejskiego.
Zamówienie dotyczy obsługi linii zastępczej za tramwaj do Pabianic Z41 (część 1) oraz linii 60 z wariantami A, B, C i D z pętli pod centrum handlowym Tulipan na Starym Widzewie do Strykowa, Dobrej i na północno-wschodnie rubieże Łodzi. Wyznaczono długi okres obsługi – umowa ma obowiązywać przez trzy lata. 95% punktów w przetargu można otrzymać za cenę usługi, pozostałych 5% – za wyposażenie taboru w klimatyzację.
Termin składania ofert upływa 2 czerwca. Warto przypomnieć, że zarówno dla linii Z41, jak i 60 próbowano już wybrać podwykonawcę jesienią ubiegłego roku. Oferenci żądali jednak zbyt wysokich kwot za usługę. Przetarg nie został więc rozstrzygnięty.
Nie będzie to pierwszy w ostatnim czasie przypadek korzystania przez łódzkiego przewoźnika z usług podwykonawców. Od 1 marca linie zastępcze Z45 do Zgierza i Z46 do Ozorkowa
obsługuje na jego zlecenie BP Tour. W dwa tygodnie później ten sam przewoźnik zaczął też wystawiać swoje pojazdy na linii Z43 z wariantami do Konstantynowa i Lutomierska. Łącznie BP Tour obsadza na liniach zastępczych 13 brygad. Również w tym przypadku kontrakt zawarto na okres trzech lat.