Częstsze kursy w soboty, wprowadzenie miejskich autobusów na kolejną ulicę oraz połączenie dwóch linii autobusowych – to najważniejsze zmiany w siatce łódzkich linii komunikacji miejskiej. Jednocześnie połączenie z resztą sieci tramwajowej odzyskała pętla Helenówek, co ułatwi obsługę linii na Bałutach.
Przy północnej granicy miasta zakończyły się prace remontowe na pętli Helenówek. Powróciły na nią tramwaje linii 11 i 9. Dzięki temu ta pierwsza
nie będzie już musiała być obsługiwana wagonami dwukierunkowymi, co pozwoli na zawieszenie linii 3C i zwiększenie liczby kursów 3B na całej trasie Chojny Kurczaki – Rondo Powstańców 1863 r.
Linia 9 powróci zaś z Dworca Łódź Żabieniec
na wyznaczoną pierwotnie trasę objazdową. W normalnym układzie linii 9 jeździła na Zdrowie, jednak przerwanie ciągłości ul. Zielonej przy al. Kościuszki z powodu
budowy łódzkiego tunelu średnicowego wymusiło jej przekierowanie. Prace wykończeniowe na przejeździe przez ul. Okulickiego będą toczyły się nadal, podobnie jak układanie torów na odcinku granicznym między Łodzią a Zgierzem.
Wraca szesnastka, ale tylko co 30 minut
Linię 14 skierowano z Dąbrowy na Rondo Lotników Lwowskich – tym samym ze stałą trasą jej przebieg będzie pokrywał się tylko na krótkim odcinku Dworzec Łódź Dąbrowa – Przybyszewskiego/Śmigłego-Rydza. Dzięki zakończeniu remontu na al. Politechniki przy Obywatelskiej na stałą trasę wróci za to linia 15.
Początek roku akademickiego skłonił władze miasta do przywrócenia zawieszonej przez wiele miesięcy linii 16, łączącej Plac Niepodległości przez al. Politechniki i al. Włókniarzy z Teofilowem. Jej częstotliwość nie będzie jednak imponująca: tramwaje będą jeździły co pół godziny i tylko w dni robocze. Zwiększono za to liczbę kursów w soboty na większości linii tramwajowych i najważniejszych autobusowych, w tym – zastępczych (przez większość dnia – co 15 minut).
Autobusy wjechały na Zarzewską
Z początkiem października do użytku oddano przebudowaną ul. Zarzewską na Górnej. Przy skrzyżowaniach ze Rzgowską, Praską i Lubelską powstały przystanki autobusowe dla linii 92, wydłużonej z pętli Dworzec Łódź Dąbrowa do Placu Niepodległości. Tym samym
kolejny kwartał miasta pozbawiony dotychczas komunikacji zbiorowej otrzyma połączenia wytrasowane przez swój środek. Co ciekawe, ul. Zarzewska nie widniała na liście komunikacyjnych „białych plam” na mapie Łodzi, przygotowanej przy okazji reformy komunikacyjnej z 2 kwietnia 2017 r. (wciąż nie wszystkie zidentyfikowane wtedy obszary otrzymały brakujące połączenia; czasami na przeszkodzie stał sprzeciw mieszkańców, w innych przypadkach – brak działań ze strony władz miasta).
Linia 92 została podzielona na trzy warianty. 92A i 92B pojadą z Placu Niepodległości do Stróży, przy czym drugi z nich w godzinach zmian w pracy będzie podjeżdżał pod zakłady BSH i Panattoni przy Jędrzejowskiej. 92C ma kursować (tylko w weekendy) z Placu Niepodległości na pętlę Dworzec Łódź Dąbrowa. Autobusy w kierunku Dąbrowy pojadą przez ul. Kraszewskiego i zatrzymają się na nowym przystanku u zbiegu Kraszewskiego i Kilińskiego (przy zlikwidowanej w 2008 r. zajezdni autobusowej).
Były dwie linie, będzie jedna dłuższa
Ważną zmianą dla mieszkańców Górnej będzie ponadto połączenie linii 72 i 74, dotychczas kończących bieg na Placu Niepodległości. Autobusy oznaczone jako 72A i 72B (z niewielką różnicą przebiegu na Olechowie – 72B podjedzie pod zakłady Dell) będą teraz łączyły pętle Huta Jagodnica i Janów Hetmańska.
Stałymi trasami pojadą znów autobusy korzystające z ul. Edwarda, Pokładowej i Łódzkiej w Zgierzu. Linia 80 nie będzie już przejeżdżała przez Zdrowie. Wprowadzono też zmiany w sieci przystanków: na Olechowie pojawiły się kolejne przystanki na żądanie. Na skrzyżowaniu Hetmańska – Zakładowa wszystkie przystanki autobusowe zostaną przeniesione za skrzyżowanie.