Do Zakładu Techniki łódzkiego MPK dotarły dwa używane wagony M8C, kupione w niemieckim Bielefeld. Oznacza to realizację połowy tegorocznego kontraktu. Przed wyjazdem na linię pojazdy zostaną zmodernizowane, zyskując – między innymi – niską podłogę przy drzwiach w członie środkowym.
Sprowadzone egzemplarze noszą numery 524 i 539. Wyprodukowano je w latach 1982-1983. Według MPK koszt jednego egzemplarza, wraz z transportem do Łodzi, wynosi ok. 15 tys. euro (ok. 70 tys. zł).
Jak pisaliśmy we wrześniu, wagony trafią na linię dopiero w przyszłym roku, po gruntownej modernizacji. Z Zakładu Techniki MPK wyjadą już jako M8CN – pojazdy wiąż dwukierunkowe, ale z dodatkową parą drzwi w członie środkowym, niską podłogą w ich najbliższym sąsiedztwie, drzwiami odskokowo-przesuwnymi bez rozkładanych stopni oraz aparaturą elektryczną firmy Woltan. Mimo dobrego stanu wizualnego prace obejmą też zmianę ścian czołowych oraz wystroju wnętrza. – Zamontowany zostanie system informacji pasażerskiej, klimatyzacja w kabinie motorniczego, czujniki temperatury automatycznie włączające ogrzewanie w przedziale pasażerskim i automatycznie podnoszony pantograf – wyliczał Piotr Wasiak z zespołu prasowego MPK.
Po Łodzi kursuje już 14 wagonów M8CN. Przewoźnik stara się pozyskiwać kolejne wagony dwukierunkowe i dwustronne, pilnie potrzebne z powodu licznych inwestycji na łódzkiej sieci, ograniczających dostępność pętli. Wiele odcinków z powodu złego stanu infrastruktury zostało też w ostatnich latach
wyłączonych z eksploatacji, co
pogorszyło elastyczność sieci.