Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź kasuje 805Na. „Robimy miejsce dla wagonów Modertransu”

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-05-15 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź kasuje 805Na. „Robimy miejsce dla wagonów Modertransu”
fot. Kasper FiszerTramwaj w Łodzi
Łódzkie MPK skasowało w tym roku dziesięć wagonów serii 805Na. Planuje też dalsze redukcje. Spółka spodziewa się dużej dostawy nowych tramwajów Modertransu i, jak tłumaczą służby prasowe przedsiębiorstwa, konieczne jest zapewnienie odpowiedniej ilości miejsca w zajezdniach.

Po niedawnych dostawach wagonów tramwajowych – używanych NF6D sprowadzonych z Bochum – łódzkie MPK prowadzi zapowiadany proces stopniowej kasacji pojazdów 805Na produkcji chorzowskiego Konstalu. Przewoźnik nie zamierza już modernizować wagonów tego typu. Należy się więc spodziewać dalszego systematycznego zmniejszania ilostanu tej serii wraz z wejściem do eksploatacji innych tramwajów. W tym roku łódzkie przedsiębiorstwo skasowało dziesięć sztuk 805Na.

To nie koniec tegorocznych kasacji

Wszystkie skasowane egzemplarze stacjonowały w zajezdni nr 1 przy ul. Telefonicznej. – W tym roku planowane jest skreślenie z inwentarza [jeszcze] sześciu Konstali 805Na – mówi Piotr Wasiak z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Obecnie na stanie obu zajezdni łącznie pozostaje 148 tramwajów tego typu, które nie przeszły modernizacji powiązanej ze zmianą kształtu pudła.

MPK prowadziło kasacje 805Na także w zeszłym roku – od początku 2020 r. ze stanu zdjęto łącznie 13 dwuwagonowych pociągów serii 805Na. Skasowane zostały też cztery wagony wyprodukowane przez niemiecki Duewag (różnych serii). W tym samym czasie na stan przyjęte zostało dziewięć NF6D. Potencjał taborowy spółki został więc zmniejszony. Ma jednak nie być to stałym trendem.

Spodziewana spora dostawa wagonów fabrycznie nowych

– Oczekujemy na dostawę 30 wagonów Modertransu – przypomina Piotr Wasiak. Dodaje, że spółka musi zapewnić im miejsce w zajezdniach. Przypomnijmy, że w ciągu minionej dekady liczba łódzkich baz tramwajowych uległa radykalnemu zmniejszeniu. MPK sprzedało zakład przy ul. Dąbrowskiego, a w 2012 r. zamknięte zostały zajezdnie likwidowanych spółek podmiejskich – Brus i Helenówek. W tej pierwszej ma powstać muzeum, w tej drugiej – zakład naprawczy taboru.

Pomimo prowadzonych w ostatnich latach dostaw obsługa łódzkiej sieci tramwajowej nadal opiera się na niezmodernizowanych i zmodernizowanych wagonach 805Na. Według stanu na koniec kwietnia w dni robocze MPK wystawia 191 brygad tramwajowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5