Nieco ponad kwartał dłużej potrwa projektowanie remontu budynku dworcowego na stacji Łódź Kaliska. Aktualny termin zakończenia całej inwestycji to druga połowa 2024 r. Ważna z uwagi na spodziewane zwiększenie liczby podróżnych inwestycja jest dotowana z budżetu państwa.
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przebudowę stacji Łódź Kaliska, która obejmuje głównie układ torowy, a poza tym perony czy przejścia podziemne. Na gruntowny remont czeka natomiast sam budynek dworca, który został oddany do użytku w latach 90. zeszłego stulecia i od tamtej chwili nie przechodził większych modernizacji. Jego właściciel, spółka Polskie Koleje Państwowe, zapowiedział, że oczekiwane prace ruszą niebawem po zakończeniu robót realizowanych przez PKP PLK.
Projektanci nanoszą ostatnie poprawki
W czerwcu zarządca obiektu informował nas, że kończy się faza projektowania remontu. Spółka spodziewała się, że etap ten zostanie sfinalizowany jeszcze w drugim kwartale. Tak się jednak nie stało. – Aktualnie projektanci nanoszą ostatnie poprawki do dokumentacji projektowej – mówi bowiem Agnieszka Jurewicz z Wydziału Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych.
– Po jej odebraniu przez PKP SA ogoszony zostanie przetarg na realizację robót budowlanych – zapowiada nasza rozmówczyni. Aktualny termin przewidywanego zakończenia remontu to druga poowa 2024 r. Służby prasowe zarządcy obiektu zastrzegają jednak, że to data realna, jeśi kolejne etapy inwestycji będą przebiegać sprawnie i bez dodatkowych komplikacji.
Państwo dofinansowało także prace w obrębie torowiska
Przebudowa jest elementem Programu inwestycji dworcowych na lata 2016 – 2023. – Prace są dofinansowane z budżetu państwa – stwierdza Agnieszka Jurewicz. Skarb państwa dotuje także realizowaną przez PKP PLK przebudowę układu stacyjnego. Jej najważniejszym elementem jest dokończenie porzuconej w latach 90. XX w. budowy tzw. wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego. Zwiększy to znacząco przepustowość stacji, a jednocześnie ułatwi dojście do ważnej arterii – a. Włókniarzy.
Łódź Kaliska, która aktualnie obsługuje niemal wyłącznie ruch regionalny, ma bardzo zyskać na znaczeniu po oddaniu do użytku tunelu średnicowego łączącego tę stację z podziemną Łodzią Fabryczną. Wówczas spodziewane jest znaczące zwiększenie liczby przystawających tu pociągów dalekobieżnych. Przybyć powinno więc także pasażerów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.