Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Już 29 NF6D w taborze MPK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
21-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Już 29 NF6D w taborze MPK
fot. Kasper FiszerWagon NF6D w Łodzi
Mimo pandemii, która przez kilka miesięcy utrudniała nieco ruch międzynarodowy, dostawy wagonów typu NF6D do Łodzi prowadzone są zgodnie z harmonogramem. W tym roku MPK otrzyma jeszcze sześć pojazdów. Ostatnie sztuki będą wprowadzane do regularnej eksploatacji w styczniu przyszłego roku.

Ostatnie lata przyniosły długo oczekiwany przełom w wymianie taborowej łódzkiego MPK. Choć większość kursów tramwajowych nadal obsługiwana jest wagonami rodziny 805Na (po modernizacjach o bardzo różnym zakresie), pokaźną część floty miejskiego przewoźnika wreszcie zaczęły stanowić pojazdy całkowicie lub częściowo niskopodłogowe. Stało się tak m.in. za sprawą decyzji o sprowadzeniu do Łodzi używanych wagonów typu NF6D, które wcześniej eksploatowane były przez niemieckie przedsiębiorstwo Bogestra z Bochum.

Wagpny z lipcowej dostawy za kilka tygodni na linii

Dostawy dużej partii pojazdów wciąż trwają i, jak zapewnia przewoźnik, realizowane są zgodnie z planem. – Pandemia nie miała na nie większego wpływu – mówi Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Spółka dysponuje już 29 pojazdami: 28 stacjonuje w zajezdni, a jeden jest w trakcie modernizacji.

Ostatnia dostawa zrealizowana została w lipcu. Wówczas do Łodzi dotarły dwie sztuki NF6D. – Zostaną one wprowadzone do ruchu we wrześniu – zapowiada nasz rozmówca. W tym samym miesiącu sprowadzone mają zostać dwa kolejne egzemplarze.

Ostatnie sztuki wejdą do eksploatacji na początku przyszłego roku

Następne wagony będą przyjeżdżać w kolejnych partiach po dwie sztuki: w październiku i w listopadzie. Na łódzkie ulice niemieckie tramwaje będą trafiać sukcesywnie po przeprowadzeniu prac dostosowawczych. – Ostatnie dwa NF6D wejdą do ruchu w styczniu 2021 r. – powiedział nam Bartosz Stępień.

Dużą zaletą sprowadzonych wagonów okazała się ich dwukierunkowość. Dzięki takiej konstrukcji możliwa stała się m.in. obsługa linii 3 po zamknięciu ruchu do pętli Marysin Warszawska. Trasa ta kończy się obecnie na tymczasowym krańcu Marysin Skrzydlata, na którym zmiana kierunku jazdy odbywa się dzięki rozjazdowi międzytorowemu. NF6D kursują także m.in. na liniach 2, 8 czy 11.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5