Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Już 29 NF6D w taborze MPK

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-08-21 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Już 29 NF6D w taborze MPK
fot. Kasper FiszerWagon NF6D w Łodzi
Mimo pandemii, która przez kilka miesięcy utrudniała nieco ruch międzynarodowy, dostawy wagonów typu NF6D do Łodzi prowadzone są zgodnie z harmonogramem. W tym roku MPK otrzyma jeszcze sześć pojazdów. Ostatnie sztuki będą wprowadzane do regularnej eksploatacji w styczniu przyszłego roku.

Ostatnie lata przyniosły długo oczekiwany przełom w wymianie taborowej łódzkiego MPK. Choć większość kursów tramwajowych nadal obsługiwana jest wagonami rodziny 805Na (po modernizacjach o bardzo różnym zakresie), pokaźną część floty miejskiego przewoźnika wreszcie zaczęły stanowić pojazdy całkowicie lub częściowo niskopodłogowe. Stało się tak m.in. za sprawą decyzji o sprowadzeniu do Łodzi używanych wagonów typu NF6D, które wcześniej eksploatowane były przez niemieckie przedsiębiorstwo Bogestra z Bochum.

Wagpny z lipcowej dostawy za kilka tygodni na linii

Dostawy dużej partii pojazdów wciąż trwają i, jak zapewnia przewoźnik, realizowane są zgodnie z planem. – Pandemia nie miała na nie większego wpływu – mówi Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Spółka dysponuje już 29 pojazdami: 28 stacjonuje w zajezdni, a jeden jest w trakcie modernizacji.

Ostatnia dostawa zrealizowana została w lipcu. Wówczas do Łodzi dotarły dwie sztuki NF6D. – Zostaną one wprowadzone do ruchu we wrześniu – zapowiada nasz rozmówca. W tym samym miesiącu sprowadzone mają zostać dwa kolejne egzemplarze.

Ostatnie sztuki wejdą do eksploatacji na początku przyszłego roku

Następne wagony będą przyjeżdżać w kolejnych partiach po dwie sztuki: w październiku i w listopadzie. Na łódzkie ulice niemieckie tramwaje będą trafiać sukcesywnie po przeprowadzeniu prac dostosowawczych. – Ostatnie dwa NF6D wejdą do ruchu w styczniu 2021 r. – powiedział nam Bartosz Stępień.

Dużą zaletą sprowadzonych wagonów okazała się ich dwukierunkowość. Dzięki takiej konstrukcji możliwa stała się m.in. obsługa linii 3 po zamknięciu ruchu do pętli Marysin Warszawska. Trasa ta kończy się obecnie na tymczasowym krańcu Marysin Skrzydlata, na którym zmiana kierunku jazdy odbywa się dzięki rozjazdowi międzytorowemu. NF6D kursują także m.in. na liniach 2, 8 czy 11.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5