Łódzkie MPK nie zamierza wycofywać z ruchu wszystkich jelczy vero po dostawach minibusów marki Isuzu. Oznacza to znaczące powiększenie floty pojazdów klasy mini w taborze miejskiego przewoźnika. Po grudniowych korektach zmieniły się trasy, na które dziś kierowane są autobusy tej wielkości.
Zbliża się
termin dostarczenia do Łodzi 24 minibusów nowej w taborze MPK marki Isuzu. Umowę ich kupna podpisano w sierpniu zeszłego roku. Powiększenie floty pojazdów o niewielkiej pojemności związane jest z planami rozwoju komunikacji miejskiej na obszarach peryferyjnych i wewnątrz osiedli, co zostało zapowiedziane przy okazji reformy układu połączeń z kwietnia 2017 r.
Skreślenia vero będą, ale nie wszystkich Dziś miejski przewoźnik eksploatuje siedemnaście autobusów tej klasy. Wszystkie to jelcze M081MB3 vero wyprodukowane w 2006 r. Dotychczas mówiono o całkowitym zastąpieniu tej serii przez pojazdy japońskiej marki. Wówczas w ruchu pozostawałoby o siedem minibusów więcej niż obecnie. – Dostawy isuzu spowodują skreślenie z inwentarza pewnej części vero, ale na pewno nie od razu i nie wszystkich. Planuje się pozostawienie kilku jelczy – mówi jednak dziś Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.
Warto w tym miejscu dodać, że pod koniec zeszłego roku istotnie zmienił się katalog tras, które planowo obsługiwane są najmniejszymi pojazdami we flocie MPK. – Roszady w kierowaniu vero na inne linie to wynik analizy badania napełnień. Badania te zlecił Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi – tłumaczy przedstawiciel MPK. ZDiT zlecił kierowanie pojazdów klasy mini na linie 71 (z wariantami A i B), 77 oraz 90 (z wariantami A, B i C). Na pierwszej z nich w szczycie kursuje sześć takich autobusów, a po szczycie – cztery. Dwie pozostałe obsadzone są czterema brygadami vero przez cały dzień.
W weekendy najmniejsze jelcze także na liniach 63 i 68Taki podział obowiązuje od poniedziałku do piątku. W soboty i niedziele uruchomienie vero jest nieco mniejsze, ale pojazdy obsługują więcej linii: 63 (3 brygady), 68 (2), 71 (4) i 90 (3). – Taki stan ukonstytuował się z dniem 27 grudnia zeszłego roku – informuje Bartosz Stępień.
Wszystkie siedemnaście jelczy vero od początku ich eksploatacji stacjonuje w zajezdni Nowe Sady. Ich rola w rozwoju łódzkiej komunikacji miejskiej jest znacząca, bo są pierwszymi pojazdami tej klasy w najnowszej historii MPK. Pozwoliły więc na stopniowy rozwój połączeń peryferyjnych bądź na zwiększenie częstotliwości obsługi istniejących wcześniej linii.