Łódzki samorząd zapowiada remonty szeregu linii tramwajowych, w tym części odcinków wyłączonych z ruchu z uwagi na ich zły stan techniczny. Realizacja przebudów ma się opierać w dużej mierze o duże projekty unijne. Największym z nich jest sztandarowy „Tramwaj dla Łodzi”.
Najważniejszą toczącą się inwestycją dotyczącą transportu szynowego w Łodzi jest budowa podziemnego tunelu średnicowego wraz ze stacją Śródmieście. Samorząd zapewnia, że równocześnie będzie prowadził modernizację sieci tramwajowej. – Do tej pory wyremontowaliśmy 55 km linii tramwajowych. Niebawem rozpoczną się zaś remonty torowisk w ramach dużych projektów unijnych. Roboty wystartują m.in. na ul. Wojska Polskiego oraz w ramach dużego projektu „Tramwaj dla Łodzi” na ul. Przybyszewskiego – mówi Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Łodzi.
Kolejne prace w ramach dużych programów unijnych
Samorząd podkreśla, że wspomniany już projekt „Tramwaj dla Łodzi” jest największym tego typu przedsięwzięciem realizowanym w mieście od wielu lat. Ma on objąć nie tylko torowiska, ale i jezdnie, chodniki czy drogi rowerowe, a także przydrożną zieleń. – Do końca 2023 r. chcemy wyremontować ponadto jeszcze 10 km tras – zapowiada Małgorzata Loeffler, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich UMŁ.
Wśród odcinków, które mają zostać wyremontowane, nasza rozmówczyni wymienia ciąg Ogrodowa – Północna oraz ulice Legionów i Cmentarną (na dwóch ostatnich ruch jest zawieszony z powodu ich złego stanu technicznego). Jej zdaniem przeprowadzenie prac zniweluje zaniedbania sprzed lat i pozwoli na stworzenie sprawnej infrastruktury. Przekonuje, że łódzka sieć tramwajowa będzie praktycznie w całości zmodernizowana.
Likwidacja wykluczenia osób z niepełnosprawnościami
– To pozwoli na kursowanie tramwajów niskopodłogowych na wszystkich, a nie tylko na wybranych liniach – powiedziała przedstawicielka UMŁ. Ma to jej zdaniem nie tylko poprawić komfort podróżowania po miescie, ale i zlikwidować zjawisko wykluczenia osób z niepełnosprawnościami. Jak finansowane będą przebudowy? – W najbliższych latach będziemy kontynuować realizację programu „Tramwaj dla Łodzi” – usłyszeliśmy od naszej rozmówczyni. Ten dotowany jest ze środków unijnych.
Zapowiedzi licznych inwestycji, w tym na odcinkach wyłączonych z ruchu, mogą doprowadzić do przełamania kryzysu, w jakim znajduje się obecnie miejska sieć tramwajowa. Pogarszanie się kondycji torowisk doprowadziło bowiem do zamknięcia szeregu tras, m.in. na Dołach, Kozinach, Marysinie czy Dąbrowie. W związku z tym na liczne osiedla kursują autobusy zastępcze, a skala ich wykorzystania jest na tyle duża, że MPK-Łódź znalazło podwykonawcę, który wspomaga je w realizacji zadań swoim taborem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.