Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Ikarusy wciąż w MPK. Jako holowniki

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-07-05 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Ikarusy wciąż w MPK. Jako holowniki
fot. Kasper FiszerHolownik na bazie ikarusa
Na ulicach Łodzi wciąż zobaczyć można należące do MPK-Łódź autobusy Ikarus. Starszy z dwóch pozostających na stanie egzemplarzy ma już 37 lat, a od ponad dwóch dekad służy jako holownik. Drugi z wozów o tym samym przeznaczeniu jest o zaledwie dwa lata młodszy.

Autobusy węgierskiej marki Ikarus to ikona komunikacji miejskiej okresu późnego PRL. Były też podstawowym środkiem transportu w wielu miastach Polski lat 90., ale w XXI w. liczba tych pojazdów w ruchu zaczęła stopniowo maleć. Od dkilku lat przegubowe ikarusy modelu 280 nie wożą już łodzian korzystających z usług MPK, ale w taborze tego przewoźnika wciąż znajdują się pojazdy tego producenta.

Część ikarusów zastąpiona mercedesami

Aktualnie miejska spółka wykorzystuje już tylko dwa ikarusy przebudowane na holowniki. – Według stanu inwentarzowego na 25 czerwca tego roku w zajezdniach eksploatuje się holowniki autobusowe T-11 (na bazie Ikarusa 260) i T-20 (również na bazie Ikarusa 260) – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Pierwszy z wymienionych wozów wyprodukowany został w roku 1983, drugi – w 1985. Obydwa początkowo były pojazdami liniowymi i zostały przebudowane w latach 90. minionego stulecia.

Ikarusy nie są jedynymi holownikami w taborze przewoźnika. Jak informuje nasza rozmówczyni, MPK użytkuje również dwa wozy Mercedes-Benz Arocs oznaczone numerami T-16 i T-26. Obydwa wyprodukowane zostały w roku 2014. Od początku eksploatacji były one holownikami i nie mają za sobą „autobusowej” przeszłości, są to zresztą pojazdy ciężarowe, a nie autobusy.

Do 2019 r. holowników było więcej

W zeszłym roku flota holowników MPK-Łódź została nieco uszczuplona. – Na początku 2019 r. pojazd nr T-24 został sprzedany – powiedziała nam bowiem Agnieszka Magnuszewska. Mowa tu o kolejnym Ikarusie 260 po przebudowie. Wóz ten został wyprodukowany w roku 1984 i do 1996 służył jako pojazd liniowy.

W ruchu liniowym MPK eksploatowało ikarusy modelu 280 do roku 2015. W ostatnim okresie na ulice wyjeżdżały już tylko pojazdy nowszych podtypów wyprodukowane w latach 90. ubiegłego stulecia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Pierwsze Isuzu z nowej partii już dostarczone

Komunikacja

Łódź: Pierwsze Isuzu z nowej partii już dostarczone

Roman Czubiński 18 czerwca 2020

MPK Łódź: Chwilowe odstawienie Swingów. Powód? Objazdy

Komunikacja

MPK Łódź: Chwilowe odstawienie Swingów. Powód? Objazdy

Roman Czubiński 21 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5