Na kursy wagonów niskopodłogowych mogą liczyć pasażerowie linii 7 i 14. GT8N przestały natomiast wyjeżdżać na „dziewiątkę”. „Dwunastka” przestała być zaś linią obsługiwaną wyłącznie wagonami niskopodłogowymi.
W 2021 r. łódzkie MPK dokonało pewnych zmian dotyczących przydziału taboru do poszczególnych linii tramwajowych. Są one o tyle istotne, że rozszerzają siatkę tras obsługiwanych pojazdami przystosowanymi do obsługi osób na wózkach inwalidzkich, prowadzących wózki dziecięce itp. Na kolejne trasy wyjechały bowiem wagony GT8N – częściowo sprowadzone jako używane z Helsinek, a częściowo przejęte w 2012 r. od likwidowanej spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa obsługującej niegdyś linię 46 do Ozorkowa.
Niskopodłogowce na ŁTR i na Przybyszewskiego – GT8N pojawiły się na linii 7 – mówi Piotr Wasiak z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Po zamknięciu w 2019 r. odcinków do pętli Koziny oraz w ciągu ul. Legionów trasa „siódemki” została skrócona do pętli Północna. Stamtąd tramwaje kierowane są przez ścisłe centrum miasta do pl. Reymonta, skąd ciągiem Przybyszewskiego – Puszkina – Rokicińska docierają do krańca Widzew – Augustów. Obecnie „siódemka” funkcjonuje tylko w dni robocze. Częściowo niskopodłogowymi wozami obsadzone są dwie brygady, na pozostałe kierowane są składy 805Na. Wcześniej na tej trasie wykorzystywane były m.in.
wycofane z ruchu w styczniu GT6.
W weekendy GT8N pojawiają się także na linii 14, która biegnie z odiedla Retkinia do węzła Piotrkowska – Centrum po trasie W – Z, głównym ciągu w osi wschód – zachód, a następnie Piotrkowską, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego do węzła Dworzec Łódź-Dąbrowa. W soboty kursują tam trzy wagony, w niedziele – dwa. Poza tym linię obsługują składy 805Na. W rozkładach linii 7 i 14 zostały już oznaczone kursy realizowane taborem niskopodłogowym.
Więcej wysokiej podłogi na Narutowicza Jednocześnie wagony tego typu zostały wycofane z linii 9 kursującej z Olechowa na pętlę Zdrowie trasą przez ul. Narutowicza. – W soboty GT8N wystawiany był na jedną brygadę, a w niedziele na dwie – informuje nas przedstawiciel przewoźnika. – Obecnie wszystkie kursy realizowane są 805Na – dodaje.
Składy wagonów wyprodukowanych w chorzowskim Konstalu pojawiły się zaś na linii nr 12 z Retkini na Stoki trasą przez Narutowicza. W dni robocze wysokopodłogowe tramwaje obsługują cztery brygady. Na pozostałych wciąż kursują tramwaje Swing z bydgoskiej Pesy.