Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź Fabryczna: Węzeł tramwajowy prawie gotowy

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2016-05-19 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź Fabryczna: Węzeł tramwajowy prawie gotowy
Budowa węzła tramwajowegofot. Roman Czubiński
Tramwajowy przystanek przesiadkowy przy łódzkim dworcu podziemnym jest gotowy w ponad 80 procentach. Obiekt będzie przypominał układem torów węzeł Piotrkowska Centrum na przebudowanej niedawno Trasie W-Z. W odróżnieniu od niego będzie jednak obsługiwał także ruch autobusów.

Cały węzeł został zaprojektowany tak, by najlepiej zintegrować różne środki transportu. - Na odcinku między ulicami Kilińskiego i Polskiej Organizacji Wojskowej znajdą się wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe z peronami długimi na 65 metrów. Dla każdego z możliwych kierunków jazdy będzie przeznaczony osobny tor, podobnie jak na przystanku Piotrkowska Centrum na Trasie W-Z - mówi Marcin Dyguda z Zarządu Dróg i Transportu. Zapewni to komfort przesiadania się między tramwajami i autobusami oraz przedostawania się do dworca. Na każdym z peronów znajdą się wiaty o długości 30 m.

Tramwaj zboczy z Narutowicza, by dowieźć pod wejście

Według M. Dygudy na razie za wcześnie, by przesądzać o tym, jakie linie tramwajowe będą obslugiwały dworzec (trwa opracowywanie nowej siatki połączeń na podstawie wyników konsultacji społecznych "Łódź Łączy"). Wiadomo jednak, że pod wejście dworca zostaną "odgięte" trasy wszystkich linii tramwajowych jadących obecnie prosto ul. Narutowicza (tramwaje ze wschodu na zachód będą skręcały w lewo w ul. POW, potem w prawo w śladzie obecnej Składowej, gdzie zatrzymają się na wspomnianym czterotorowym przystanku multimodalnym, znów w prawo w ul. Kilińskiego i w lewo Narutowicza w stronę Piotrkowskiej. W drodze powrotnej pokonają tę samą trasę w odwrotnej kolejności. Oznacza to, że odcinek torów w Narutowicza między POW a Kilińskiego zostanie wyłączony z ruchu liniowego).

- Wynikające z tego wydłużenie czasu przejazdu będzie niewielkie, pozwoli jednak znacznie skrócić drogę od tramwaju do hali dworcowej - zapewnia Tomasz Andrzejewski z biura prasowego ZDiT. W przypadku tramwajów jadących ul. Kilińskiego odgięcie nie będzie w ogóle konieczne. Pod dworzec zostanie też przeniesiona większość linii autobusowych zawracających obecnie na pl. Dąbrowskiego (wzdłuż ulicy zwanej roboczo Nowowęglową II zostanie ulokowanych 8 przystanków autobusowych).

Większość instalacji już gotowa

Prace przy układzie drogowo-torowym wokół dworca są dość zaawansowane. - Wykonano już ponad cztery piąte zakresu inwestycji. Na wysokości dawnej ul. Składowej przy Parku Moniuszki trwa montowanie rozjazdów i budowa nowych torów tramwajowych, doprowadzających ruch pod sam dworzec. Jedną z niewielu niewykonanych jeszcze prac jest wylanie nawierzchniowej warstwy betonu - wylicza M. Dyguda. Zakończono budowę sieci odwadniających, teletechnicznych i energetycznych.

Widać już główną siatkę torów, prowadzących pod sam budynek dworca. Wejście główne, zlokalizowane od strony zachodniej, jest przeznaczone właśnie dla pasażerów dojeżdżających na stację komunikacją miejską, rowerem lub docierających pieszo. Dla zmotoryzowanych przewidziano wejście wschodnie od strony ul. Nowotargowej. Zaplanowane po tej stronie wiadukty (drogowy ul. Nowotargowej oraz tramwajowy) również zostały ukończone. Według deklaracji wykonawcy i inwestorów, mimo trwającego sporu sądowego między stronami, cała infrastruktura będzie gotowa zgodnie z kontraktem do końca sierpnia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź Fabryczna: Termin niezagrożony mimo sporu sądowego

Przestrzeń

Łódź Fabryczna: Termin niezagrożony mimo sporu sądowego

Roman Czubiński 06 maja 2016

Łódź Fabryczna. Montaż sieci i budowa dróg

Przestrzeń

Łódź Fabryczna. Montaż sieci i budowa dróg

Roman Czubiński 23 kwietnia 2016

Są cztery tory do Łodzi Fabrycznej

Komunikacja

Są cztery tory do Łodzi Fabrycznej

Kasper Fiszer 25 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5