Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź Fabryczna: Powrót tramwajów pod dworzec

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2017-09-05 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź Fabryczna: Powrót tramwajów pod dworzec
fot. Urząd Miasta Łodzi
Dojazd komunikacją zbiorową na główny łódzki dworzec będzie znów łatwiejszy. Wraz z przywróceniem po wakacjach całorocznych rozkładów jazdy Zarząd Dróg i Transportu podjął decyzję o ponownym skierowaniu na węzeł przesiadkowy pod głównym wejściem na dworzec Łódź Fabryczna dwóch omijających go do tej pory linii tramwajowych. Oznacza to skrócenie dystansu między przystankiem a peronem kolejowym o kilkaset metrów, co dla wielu pasażerów może być ważnym argumentem przy wyborze środka transportu.

– Zmiany nastąpiły na wniosek pasażerów, którzy często informowali o potrzebie dojazdu do dworca – informuje rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski. Dzięki korekcie trasy linii 13 stacja otrzymała bezpośrednie połączenie z Teofilowem, a za pośrednictwem linii 9A i 9B – z Olechowem, Janowem, osiedlem Widzew Wschód oraz Zdrowiem. Zdania pasażerów zawsze były wprawdzie podzielone (jedni chcieli jechać prosto ul. Narutowicza, innym zależało na przystanku przy dworcu), liczniejsze były jednak głosy za kursowaniem wszystkich tramwajów przez węzeł. – Wobec tego zdecydowaliśmy się przychylić do nich, tym bardziej że wydłużenie czasu przejazdu z tego powodu nie jest znaczące – mówi przedstawiciel ZDiT.

Oznacza to powrót do stanu początkowego. Przez tydzień po oddaniu do użytku dworca łódź Fabryczna wraz z układem komunikacyjnym na węzeł przesiadkowy zajeżdżały wszystkie cztery linie kursujące ul. Narutowicza. Szybko pojawił się jednak problem opóźnień tramwajów pod dworcem, którego ZDiT nie potrafił rozwiązać inaczej, niż poprzez wycofanie dwóch linii z przystanku tuż obok wejścia na stację i skierowanie ich prosto ul. Narutowicza. Planowano to naprawić równocześnie z wprowadzeniem nowej siatki połączeń 2 kwietnia, jednak i tym razem przeważyło negatywne stanowisko komórek ZDiT odpowiedzialnych za ustawianie sygnalizacji. Dopiero wyłączenie części sygnalizatorów przyniosło poprawę sytuacji, którą po kilku miesiącach obserwacji urzędnicy uznali za wystarczającą, by przywrócić przejazd dwóch linii przez węzeł przesiadkowy.

W ocenie ZDiT po wyłączeniu sygnalizacji wokół węzła przesiadkowego, ale także na skrzyżowaniach z al. Scheiblerów, Grohmanów i Poznańskich, i skierowaniu dodatkowych linii komunikacja miejska działa dobrze. – Generowany przez dworzec ruch nie jest jeszcze na tyle duży, by sygnalizatory były potrzebne na każdym skrzyżowaniu. Zostały one ustawione raczej z myślą o przyszłości – mogą okazać się potrzebne po tym, jak przybędzie inwestycji w Nowym Centrum Łodzi – przekonuje rzecznik.

Zarówno linia 13, jak i 9 w obu wariantach będzie kursowała krótszą z dwóch tras umożliwiających przejazd przez węzeł: przez ul. Polskiej Organizacji Wojskowej do Narutowicza. - Na drugiej trasie, przez al. Poznańskich, Węglową i Tramwajową, wystarczy na razie jedna linia – mówi Andrzejewski. Układ linii zostanie jednak ponownie zreorganizowany za kilka lat, gdy zagęści się zabudowa Nowego Centrum Łodzi. Katalizatorem tego procesu może okazać się ewentualna wygrana Łodzi w zabiegach o organizację wystawy Expo 2022.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź Fabryczna: Brak informacji o opóźnieniach autobusów

Komunikacja

Łódź Fabryczna: Brak informacji o opóźnieniach autobusów

Roman Czubiński 29 czerwca 2017

Opole buduje węzły przesiadkowe

Przestrzeń

Opole buduje węzły przesiadkowe

Jakub Dybalski 21 czerwca 2017

Łódź Fabryczna: Jednak mniej tramwajów pod dworcem

Komunikacja

Łódź Fabryczna: Jednak mniej tramwajów pod dworcem

Roman Czubiński 31 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5