Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź Fabryczna. Czy będzie kolejne opóźnienie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź Fabryczna. Czy będzie kolejne opóźnienie?
fot. Jerzy Kociatkiewicz, lic. CC BY-SA 2.0Łódź Fabryczna
Wykonawca budowy łódzkiego dworca podziemnego chce negocjować z miastem i spółkami kolejowymi wydłużenie terminu budowy do 2016 r. Jako przyczynę przedstawiciele Torpolu podają opóźnienia w przekazaniu działki zajmowanej przez firmę Enkev, przez którą ma zostać poprowadzona ulica Nowotargowa. Przedstawiciele Urzędu Miasta za obowiązujący termin uznają wciąż 30 września.

Spór Enkevu z miastem o działkę pod Nowotargową (jedną z głównych ulic doprowadzających ruch do dworca) zaczął się wcześniej, niż sama realizacja inwestycji. Wprawdzie na początku czerwca dla spornego terenu wydano decyzję ZRID, jednak w lipcu zezwolenie zostało uchylone przez Urząd Wojewódzki. Wkrótce potem Piotr Grabowski z Zarządu Dróg i Transportu twierdził, że wykonawca inwestycji nie wnosi roszczeń w związku z opóźnieniem w przekazaniu działki. Nowej decyzji spodziewano się na początek przyszłego roku.

Według wykonawcy problemy z nieruchomością Enkevu uniemożliwiają ukończenie inwestycji w terminie. Winą za problemy z jej przekazaniem obarczają stronę miejską. Przeciwko takiemu stawianiu sprawy protestuje dyrektor miejskiego Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita. - Firma zgłosiła oficjalnie problem, ale musi sama go rozwiązać, bo zgodnie z postanowieniami kontraktu za przygotowanie wniosku i uzyskanie decyzji odpowiada w stu procentach wykonawca. Takie zresztą były warunki przetargu, do których na etapie postępowania żaden z oferentów nie zgłaszał zastrzeżeń. Na tę chwilę termin kontraktowy to 30 września 2015 r. - twierdzi dyrektor. Jak dodaje, jedynym wiążącym dokumentem jest umowa, w której termin został precyzyjnie określony, a jego ewentualne zmiany wymagają zgody wszystkich zainteresowanych stron.

Nita nie zaprzecza, że bliżej nieokreślone korekty w odniesieniu do budowy Nowotargowej są konieczne. - Wykonawca opracowuje zmieniony projekt budowy tego odcinka drogi - mówi.

Jeśli budowy dworca nie uda się ukończyć w założonym terminie, Łódź może być zmuszona do oddania otrzymanego już częściowo unijnego dofinansowania na budowę węzła multimodalnego (tzw. część kolejowo-miejska projektu). Jego wysokość to 251,9 mln zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5