Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Dwójka częściej niż przed epidemią. Początek odwrotu od cięć?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-04-21 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Dwójka częściej niż przed epidemią. Początek odwrotu od cięć?
fot. Kasper FiszerTramwaj linii 2
Tramwaje linii nr 2 od lat nie kursowały tak często jak obecnie. Od wczoraj na tej trasie odjazdy odbywają się średnio co 7,5 minuty. Jest to związane z ograniczeniami dotyczącymi liczby podróżujących, którzy mogą znajdować się jednocześnie w wagonie.

Łódzka komunikacja miejska wciąż funkcjonuje w bardzo ograniczonym zakresie. Nie kursuje wiele pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, które wpisane były w układ połączeń miejskich, rzadziej odjeżdżają z przystanków tramwaje i autobusy. Na tym tle bardzo wyróżnia się zmiana rozkładu jazdy tramwajowej linii 2 wprowadzona w miniony poniedziałek 20 kwietnia.

Lepszy dojazd do dzielnic przemysłowych

Nowy grafik połączeń zakłada bowiem zwiększenie częstotliwości kursów do znacznie wyższej niż przed epidemią koronawirusa. Wcześniej tramwaj kursował co 12 minut, a w ostatnich tygodniach jedynie raz na kwadrans. Od poniedziałku wprowadzono takt 7,5-minutowy (odjazdy naprzemiennie co 7 i co 8 minut) przez cały dzień od poranka do późnego popołudnia w dni robocze. – „Dwójka” zapewnia dojazd na Teofilów Przemysłowy i Dąbrowę Przemysłową. Jest też główną linią na ulicach Dąbrowskiego i Limanowskiego – mówi o dużej roli połączenia Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

– Pomimo epidemii i spadku liczby pasażerów na kilku liniach tramwajowych i autobusowych nadal podróżuje wiele osób – dodaje nasz rozmówca. Większość z nich dojeżdżać ma do pracy. Korekta rozkładu służyć ma zatem zapewnieniu bezpiecznych warunków przejazdu przy ograniczonej liczbie pasażerów mogących znajdować się w wagonie.

Będzie już tylko lepiej?

Przedstawiciel samorządu nie odpowiedział nam wprost na pytanie, czy zmiana zapowiada kolejne podobne kroki odwracające ograniczenia wprowadzone w marcu i kwietniu. Zapewnił jednak, że ZDiT pozostaje w kontakcie z pracodawcami, a prowadzący pojazdy i pracownicy nadzoru ruchu na bieżąco raportują poziom zapełnień. Zarząd na bieżąco chce więc wprowadzać kolejne korekty odpowiednio do aktualnego zapotrzebowania.

Pewną – na razie bardzo niewielką – poprawę sytuacji odczuwają też podróżujący autobusami regionalnymi. Po ponad miesiącu przerwy wznowiona została komunikacja pomiędzy Łodzią a Rawą Mazowiecką, na razie w sile dwóch par kursów realizowanych w dni robocze. Żaden z nich nie dojeżdża natomiast do Nowego Miasta nad Pilicą.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5