MPK-Łódź otworzyło oferty w przetargu na dostawy 17 autobusów elektrycznych standardowej długości z opcją na kolejne sześć pojazdów. O zamówienie ubiegają się Volvo i Solaris. Obie propozycje sporo jednak przewyższają budżet. Elektrobusy, których dostawy miałyby rozpocząć się po 14 miesiącach, są szykowane do obsługi linii nr 80, 83 i 86.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 17 nowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje także dostawę i wyposażenie dwóch stanowisk naprawczych do Zakładu Eksploatacji Autobusów nr 1. Przewidziano też opcję na zakup dalszych sześciu autobusów.
Długość autobusów określono na 11,8-12,5 m. Wymagany jest silnik o mocy co najmniej 140 kW. Założono ładowanie pojazdów przy wykorzystaniu ładowarki plug-in oraz pantografu odwróconego. Infrastruktura do ładowania jest
przedmiotem oddzielnego przetargu. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dziś (7 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy, ale różnica w cenie jest niewielka. Solaris wycenił pojazdy na 64,067 mln zł brutto, natomiast Volvo Bus – na 64,501 mln zł brutto.
Obie oferty sporo przewyższają budżet, który określono na 44,329 mln zł brutto. Jeśli przewoźnik zwiększy budżet, to o wyborze decydują cena (80%), parametry techniczno-użytkowe (15%) oraz parametry ekologiczne (5%). W tym pierwszym kryterium pod uwagę brane będą ilość miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, siedzenia pasażerskie antybakteryjne, gwarancja całopojazdowa, gwarancja na akumulatory trakcyjne, silnik trakcyjny (preferowany silnik centralny), szyby autobusu (preferowane pojedyncze).
Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 14-15 miesięcy od podpisania umowy. O skorzystaniu z prawa opcji Łódź może zdecydować do końca przyszłego roku. Przewidziano obsługę linii nr 80 Retkinia – Janów. Przewoźnik wymienia też linie 83 i 86.