Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Dwie oferty na dostawy elektrobusów. Drogo

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-07 15:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Dwie oferty na dostawy elektrobusów. Drogo
fot. MJ
MPK-Łódź otworzyło oferty w przetargu na dostawy 17 autobusów elektrycznych standardowej długości z opcją na kolejne sześć pojazdów. O zamówienie ubiegają się Volvo i Solaris. Obie propozycje sporo jednak przewyższają budżet. Elektrobusy, których dostawy miałyby rozpocząć się po 14 miesiącach, są szykowane do obsługi linii nr 80, 83 i 86.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 17 nowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje także dostawę i wyposażenie dwóch stanowisk naprawczych do Zakładu Eksploatacji Autobusów nr 1. Przewidziano też opcję na zakup dalszych sześciu autobusów.

Długość autobusów określono na 11,8-12,5 m. Wymagany jest silnik o mocy co najmniej 140 kW. Założono ładowanie pojazdów przy wykorzystaniu ładowarki plug-in oraz pantografu odwróconego. Infrastruktura do ładowania jest przedmiotem oddzielnego przetargu. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Dziś (7 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy, ale różnica w cenie jest niewielka. Solaris wycenił pojazdy na 64,067 mln zł brutto, natomiast Volvo Bus – na 64,501 mln zł brutto.

Obie oferty sporo przewyższają budżet, który określono na 44,329 mln zł brutto. Jeśli przewoźnik zwiększy budżet, to o wyborze decydują cena (80%), parametry techniczno-użytkowe (15%) oraz parametry ekologiczne (5%). W tym pierwszym kryterium pod uwagę brane będą ilość miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, siedzenia pasażerskie antybakteryjne, gwarancja całopojazdowa, gwarancja na akumulatory trakcyjne, silnik trakcyjny (preferowany silnik centralny), szyby autobusu (preferowane pojedyncze).

Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 14-15 miesięcy od podpisania umowy. O skorzystaniu z prawa opcji Łódź może zdecydować do końca przyszłego roku. Przewidziano obsługę linii nr 80 Retkinia – Janów. Przewoźnik wymienia też linie 83 i 86.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: BP-Tour wygrywa kolejny przetarg przewozowy

Komunikacja

Łódź: BP-Tour wygrywa kolejny przetarg przewozowy

Witold Urbanowicz 25 czerwca 2020

Łódź: Arriva bez zwycięstwa, zabrakło niespełna 300 tys. zł

Przestrzeń

Łódź: Arriva bez zwycięstwa, zabrakło niespełna 300 tys. zł

Witold Urbanowicz 23 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5