Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Dużo trudniej dojechać na pociąg

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-06-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Dużo trudniej dojechać na pociąg
Fot. Kasper FiszerZastępcze Z12 na tymczasowym krańcu Kopernika – Włókniarzy
Kolejne fazy remontu trasy W – Z nieustannie zmieniają układ linii komunikacyjnych Łodzi. Czerwcowe zmiany na węźle Łódź Kaliska znacząco utrudniły dojazd do tamtejszych dworców – kolejowego i autobisowego, głównie od strony Teofilowa.

Wciąż nieczynna jest cała przebudowywana trasa W – Z, jeden z dwóch podstawowych ciągów komunikacyjnych Łodzi. Powoduje to od miesięcy bardzo duże utrudnienia dla podróżujących komunikacją miejską. W połowie czerwca roboty weszły w kolejną fazę, która wymusiła zamknięcie dalszej części już wcześniej remontowanego węzła drogowego Łódź Kaliska, jednego z istotniejszych punktów na mapie drogowej w zachodniej części miasta.

Roboty wymusiły odcięcie od sieci kolejnego fragmentu torów tramwajowych – ulicy Kopernika na odcinku od alei Włókniarzy (gdzie wychodzi z węzła przy dworcu kolejowym) do al. Politechniki. To z kolei stwarza o tyle duże komplikacje, że równoległa do ciągu W – Z ulica w ostatnim okresie służyła jako podstawowa trasa objazdowa i pełniła znaczącą rolę w komunikowaniu z centrum miasta dzielnicy Polesie.

Linia zastępcza tramwaju nie zastąpi

Wprowadzone w obsłudze komunikacyjnej zmiany znacząco utrudniły też dojazd na najważniejsze w okresie prac nad przeniesieniem Łodzi Fabrycznej pod ziemię sąsiadujące ze sobą dworce kolejowy i autobusowy. Dotarcie tam stało się skomplikowane nie tylko dla tych, którzy dojeżdżali do pociągu czy autokaru od strony zamkniętej Kopernika, ale przede wszystkim dla mieszkańców bałuckich osiedli Żubardź, Teofilów i Żabieniec.

Tramwaje przekierowano bowiem na odległą od dworca ul. Legionów, a jedyna linia komunikacji zastępczej – Z12 – styka się ze zmienionymi trasami tramwajów jedynie na drugim końcu objazdu. Pasażerowie mogą więc przesiąść się na kursującą dość rzadko miejską linię 52 lub któryś z autobusów podmiejskich, które dojeżdżają pod dworzec – 6, 50 i 93 – ale przesiadka jest ze względu na umiejscowienie przystanków niewygodna, a każda z wymienionych linii kursuje jeszcze rzadziej niż 52 – nie częściej niż co pół godziny w dni robocze i tylko raz na godzinę przez większą część niedzieli.

Krótkie vero zamiast dwuwagonowego tramwaju

Jeszcze trudniejsza jest podróż w kierunku z dworca. Autobusy wyjeżdżają ze swojej pętli standardowymi trasami, bez objazdu prowadzącego przez ul. Legionów, więc przesiadka nie jest możliwa w ogóle. Podróżni muszą korzystać z kursujących objazdami linii 80 i 86, które zatrzymują się jednak jedynie na tyłach stacji kolejowej, w znacznej odległości od dworca PKS.

Ciekawym przypadkiem jest również wspomniane zastępcze Z12. Linia zastępująca dwie istotne linie tramwajowe i jedną autobusową obsługiwana jest bowiem... najmniejszymi pojazdami łódzkiego MPK, jelczami vero. Autobus kursuje jednak z przyzwoitą częstotliwością 10 – 12 minut we wszystkie dni tygodnia, poziom obsługi jest więc wystarczający dla potoku z zaledwie kilku przystanków. Sporym utrudnieniem jest jednak doprowadzenie trasy jedynie do skraju węzła drogowego – w dość znacznej odległości od dworca kolejowego, choć należy zauważyć, że taka decyzja pozytywnie wpływa na punktualność kursów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 03 listopada 2015

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Komunikacja

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Roman Czubiński 31 października 2015

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 03 listopada 2015

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Komunikacja

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Roman Czubiński 31 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5