Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Drugi M8C po modernizacji

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2016-06-06 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Drugi M8C po modernizacji
Wagony M8C przed i po modernizacjifot. Roman Czubiński
Drugi 35-letni wagon M8C po przebudowie powinien wyjechać jutro na łódzkie tory. Premiera liniowa nastąpi prawdopodobnie na linii 16. Modernizacja trwała ok. 3 miesięcy i kosztowała około 1,8 mln zł. Do końca roku MPK zamierza zmodernizować w podobny sposób jeszcze 4 wagony.

– Szacujemy, że żywotność wagonu zostanie wydłużona o 15-20 lat. Modernizacja wagonu jest znacznie tańsza, niż zakup nowego pojazdu. Człon niskopodłogowy poprawia własności użytkowe pojazdu i pozwala na korzystanie z niego m. in. osobom z dysfunkcjami ruchowymi. Przykłady innych polskich miast pokazują, że przebudowa używanych wagonów to dobra koncepcja – mówi prezes MPK Zbigniew Papierski. Wagon otrzymał nowy numer taborowy 2699. Będzie stacjonował w zajezdni na Chocianowicach.

Program opóźniony, ale nie porzucony

Pierwszy M8C po modernizacji został zaprezentowany w listopadzie 2014 r. Według ówczesnych zapowiedzi, w roku 2015 przewoźnik miał zmodernizować co najmniej dwa pojazdy tego typu, tymczasem kolejny M8C z członem niskopodłogowym pojawił się dopiero teraz. Jaka jest przyczyna tego opóźnienia? - Pracownicy Zakładu Techniki pomagali przy montażu tramwajów w bydgoskich zakładach Pesy. Głównym powodem była jednak konieczność uzyskania dodatkowej homologacji i dopuszczenia do ruchu z powodu zmian w układzie hamulcowym. Zastosowano w nim nowe hydrogerety i zaciski. W następnych wagonach nie będzie to trwało tak długo – wyjaśnia Dariusz Domański z Zakładu Techniki MPK.

Poza tym pracownicy ZT nie wprowadzili większych zmian w stosunku do pierwszej modernizacji. - Na wniosek pasażerów, którzy skarżyli się na śliskie siedziska, zamontowaliśmy siedzenia z bardziej chropowatego tworzywa, które nie będą pozwalały na zsunięcie się podróżnych podczas przyspieszania czy hamowania. Typ fotela wybrali w głosowaniu sami mieszkańcy Łodzi – mówi D. Domański. W poręczach pojawiły się lampki LED, które ułatwią poruszanie się po pojeździe osobom z dysfunkcją wzroku.

Cztery modernizacje do grudnia

Prace nad modernizacją kolejnych wagonów mają teraz zdecydowanie przyspieszyć. – Do końca tego roku zmodernizujemy jeszcze 4 wagony. Trzy z nich są już w trakcie rozbiórki hali remontów przy ul. Tramwajowej. Czwarty, najbardziej zaawansowany egzemplarz ma już gotową wstawkę niskopodłogową i jest prawie gotowy do montażu – informuje pracownik Zakładu Techniki.

Spółka zamierza w najbliższym czasie zakończyć program modernizacji wagonów 805Na. Zostanie ona przeprowadzona jeszcze tylko w 20 pojazdach, które nie przeszły dotąd remontu kapitalnego. Niewykluczone, że część z nich zostanie przebudowana na pojazd przegubowy ze środkowym członem niskopodłogowym, choć w ubiegłym roku rzecznik MPK raczej wykluczał takie rozwiązanie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5