Rozpoczęły się odbiory przebudowanej drogi rowerowej w ciągu ul. Łagiewnickiej. Wybudowana 20 lat temu droga z kostki Bauma nie spełniała nowych standardów dla infrastruktury rowerowej, została więc zmodernizowana. Niestety, była to jedyna rozpoczęta w tym roku duża inwestycja rowerowa.
Odcinek o długości półtora kilometra jest ograniczony ulicami: Sikorskiego i Porzeczkową.
Prace na nim rozpoczęto w kwietniu. Obecnie trwają jego odbiory.
Standardy budowy dróg rowerowych uległy kilka lat temu zmianie. Obecnie normą powinno być wykonywanie ich nawierzchni z asfaltu. Powstała pod koniec lat 90. droga przy Łagiewnickiej była tymczasem ułożona z kostki, z upływem czasu coraz bardziej nierównej. Trasa ta odgrywa tymczasem ważną rolę zwłaszcza w przejazdach rekreacyjnych, będąc jednym z dojazdów z centrum miasta i Bałut do Lasu Łagiewnickiego.
Jak przyznaje dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszka Kowalewska-Wójcik, stan DDR oraz chodników przy Łagiewnickiej budził zastrzeżenia od dawna. – Po przebudowie powstał [w większości – przyp. RC] asfaltowy ciąg pieszo rowerowy, przebudowane zostały przystanki autobusowe, chodniki oraz wjazdy do posesji. Dodatkowo powstały zieleńce i nasadziliśmy kilka drzew – wylicza urzędniczka. Przy okazji obok punktów usługowych wyznaczono kilka miejsc do parkowania.
W ocenie prezesa Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Huberta Barańskiego dużymi zaletami modernizacji są nowa nawierzchnia oraz przejazdy rowerowe w ciągu ul. Sowińskiego, których przed przebudową brakowało. Aktywista pozytywnie ocenia też sprawną realizację prac, które potrwały dokładnie 3 miesiące i 21 dni. Dostrzega jednak również wady. – W większości jest to ciąg pieszo-rowerowy, a nie separowana DDR. Brakuje ciągłości w stronę Łagiewnik pod wiaduktem kolejowym – wylicza zastrzeżenia w notatce na portalu „Rowerowa Łódź”. Jak dodaje, nie wykonano też potrzebnego przejazdu obok szkoły przy Włościańskiej.
Choć w tym roku innych dużych inwestycji rowerowych zabrakło (trwa jedynie opóźniona o ponad rok
budowa i przebudowa DDR w ul. Zachodniej i Zgierskiej – obecnie podawany termin ukończenia to 10 sierpnia), na kolejne lata ZIM zapowiada prace na kolejnych trasach. Jednym z nich będzie modernizacja kolejnego fragmentu DDR w ciągu Łagiewnicka – Sikorskiego w stronę Radogoszcza. W przyszłości nie obejdzie się też bez inwestycji przy ul. Warszawskiej: stan wybudowanej tam drogi rowerowej jest tak zły, że przed kilkoma laty wykreślono ją z oficjalnej ewidencji infrastruktury rowerowej, zalecając rowerzystom pokonywanie tego odcinka po jezdni.