Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Łódź: Droga rowerowa przy Łagiewnickiej przebudowana

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-08-08 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Droga rowerowa przy Łagiewnickiej przebudowana
fot. Rowerowa Łódź
Rozpoczęły się odbiory przebudowanej drogi rowerowej w ciągu ul. Łagiewnickiej. Wybudowana 20 lat temu droga z kostki Bauma nie spełniała nowych standardów dla infrastruktury rowerowej, została więc zmodernizowana. Niestety, była to jedyna rozpoczęta w tym roku duża inwestycja rowerowa.

Odcinek o długości półtora kilometra jest ograniczony ulicami: Sikorskiego i Porzeczkową. Prace na nim rozpoczęto w kwietniu. Obecnie trwają jego odbiory.

Standardy budowy dróg rowerowych uległy kilka lat temu zmianie. Obecnie normą powinno być wykonywanie ich nawierzchni z asfaltu. Powstała pod koniec lat 90. droga przy Łagiewnickiej była tymczasem ułożona z kostki, z upływem czasu coraz bardziej nierównej. Trasa ta odgrywa tymczasem ważną rolę zwłaszcza w przejazdach rekreacyjnych, będąc jednym z dojazdów z centrum miasta i Bałut do Lasu Łagiewnickiego.

Jak przyznaje dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszka Kowalewska-Wójcik, stan DDR oraz chodników przy Łagiewnickiej budził zastrzeżenia od dawna. – Po przebudowie powstał [w większości – przyp. RC] asfaltowy ciąg pieszo rowerowy, przebudowane zostały przystanki autobusowe, chodniki oraz wjazdy do posesji. Dodatkowo powstały zieleńce i nasadziliśmy kilka drzew – wylicza urzędniczka. Przy okazji obok punktów usługowych wyznaczono kilka miejsc do parkowania.

W ocenie prezesa Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Huberta Barańskiego dużymi zaletami modernizacji są nowa nawierzchnia oraz przejazdy rowerowe w ciągu ul. Sowińskiego, których przed przebudową brakowało. Aktywista pozytywnie ocenia też sprawną realizację prac, które potrwały dokładnie 3 miesiące i 21 dni. Dostrzega jednak również wady. – W większości jest to ciąg pieszo-rowerowy, a nie separowana DDR. Brakuje ciągłości w stronę Łagiewnik pod wiaduktem kolejowym – wylicza zastrzeżenia w notatce na portalu „Rowerowa Łódź”. Jak dodaje, nie wykonano też potrzebnego przejazdu obok szkoły przy Włościańskiej.

Choć w tym roku innych dużych inwestycji rowerowych zabrakło (trwa jedynie opóźniona o ponad rok budowa i przebudowa DDR w ul. Zachodniej i Zgierskiej – obecnie podawany termin ukończenia to 10 sierpnia), na kolejne lata ZIM zapowiada prace na kolejnych trasach. Jednym z nich będzie modernizacja kolejnego fragmentu DDR w ciągu Łagiewnicka – Sikorskiego w stronę Radogoszcza. W przyszłości nie obejdzie się też bez inwestycji przy ul. Warszawskiej: stan wybudowanej tam drogi rowerowej jest tak zły, że przed kilkoma laty wykreślono ją z oficjalnej ewidencji infrastruktury rowerowej, zalecając rowerzystom pokonywanie tego odcinka po jezdni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5