Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Droga podziemna w Nowym Centrum ma już ściany i strop

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-09-11 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Droga podziemna w Nowym Centrum ma już ściany i strop
wiz. UMŁPrzyszły Rynek Nowego Centrum Łodzi
Trwa budowa podziemnej ul. Hasa w Nowym Centrum Łodzi. Nowa droga połączy ul. Kilińskiego z al. Scheiblerów, obsługując po drodze parkingi podziemne pod przyszłymi biurowcami oraz pod rynkiem Nowego Centrum. Na powierzchni do jesieni przyszłego rku powstanie natomiast ulica o uspokojonym ruchu, łącząca najważniejsze obiekty w Nowym Centrum.

Biegnąca 6,5 metra pod ziemią ulica, budowana przez konsorcjum Budomalu i Mostów Łódź, początkowo miała być gotowa do końca 2019 r. Ostatecznie, po uzgodnieniach między inwestorem a wykonawcą, budowa rozpoczęła się jednak dopiero w lutym bieżącego roku. Aby zawrzeć kontrakt na inwestycję, Urząd Miasta znacznie zwiększył kwotę, która pierwotnie miała być na nią przeznaczona (z 55,7 do 84,5 mln zł). Zakończenie prac budowlanych przy drodze podziemnej i woonerfie ma nastąpić jesienią 2021 r.

Droga jest budowana metodą podstropową. Prace budowlane rozpoczęły się od strony Kilińskiego. W marcu zaczęły powstawać ściany szczelinowe. Teraz wykonawca wybiera ziemię spod praktycznie ukończonych już stropów. Po zakończeniu tego etapu przystąpi do wykonania płyty dennej, na której następnie zostanie ułożona nawierzchnia. – Przy wykonywaniu prac w tunelu jednocześnie będą prowadzone prace na poziomie zero – zapowiada kierownik budowy Mariusz Sołtysiak.

Po zakończeniu prac obecna ul. Hasa będzie miała dwie równoległe części: podziemną i naziemną. Ta druga stanie się przyjazną dla pieszych przestrzenią z drzewami i ławkami, tworzącą wygodne dojście do centrum kulturalno-rozrywkowego EC1 z dworca Łódź Fabryczna. Charakter ulicy (nazywanej niekiedy woonerfem) ma odpowiadać zaplanowanemu w sąsiedztwie Rynkowi Kobro, którego budowa została jednak na razie odsunięta w bliżej nieokreśloną przyszłość.

Urząd Miasta podkreśla znaczenie budowy drogi dla inwestorów. – W obecnych czasach firmy nie chcą spekulować, chcą mieć zapewnienia co do realizacji inwestycji. Podziemna droga zapewni im łatwą obsługę komunikacyjną i umożliwi dalsze inwestycje w Nowym Centrum Łodzi – mówi dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego i Współpracy Międzynarodowej Michał Śmiechowicz. Łącznie na krótkim odcinku ma powstać 7 zjazdów do parkingów, w tym jeden do obiektu pod wspomnianym Rynkiem Kobro (311 miejsc).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Powstają ściany szczelinowe podziemnej ul. Hasa

Przestrzeń

Łódź: Powstają ściany szczelinowe podziemnej ul. Hasa

Roman Czubiński 21 marca 2020

Łódź: W lutym początek budowy podziemnej ulicy

Przestrzeń

Łódź: W lutym początek budowy podziemnej ulicy

Roman Czubiński 27 stycznia 2020

Łódź: Traugutta będzie przejezdna w lipcu

Przestrzeń

Łódź: Traugutta będzie przejezdna w lipcu

Roman Czubiński 10 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5