Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódź: DDR wokół Ronda Solidarności oddane do użytku

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-11-23 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: DDR wokół Ronda Solidarności oddane do użytku
fot. Urząd Miasta Łodzi
Rowerzyści mogą już korzystać z pełnego pierścienia drogi rowerowej z przejazdami wokół Ronda Solidarności. Rozpoczęta w lipcu inwestycja powinna poprawić bezpieczeństwo jazdy w tym ruchliwym miejscu. Przy okazji poprawiono też stan infrastruktury dla pieszych.

Inwestycja objęła budowę drogi rowerowej wokół rozległego skrzyżowania oraz przejazdy przez zbiegające się na nim ulice (Uniwersytecką, Kopcińskiego, al. Palki, Żródłową i oba wloty Pomorskiej). Drogę rowerową wydłużono też na południe wzdłuż ul. Kopcińskiego po stronie wschodniej. Oprócz tego zmieniono układ przejść dla pieszych, prostując przebieg jednego z nich i likwidując konieczność oczekiwania na przejście między wysepkami po północnej stronie ronda (w starym układzie przejście przez al. Palki przy rondzie w czasie jednego cyklu zmiany świateł było praktycznie niemożliwe). Sama sygnalizacja świetlna również musiała zostać przebudowana.

Przy okazji budowy infrastruktury rowerowej uzupełniono także zieleń, sadząc byliny oraz 14 drzew. W okolicach ronda pojawiły się też ławki – choć sąsiedztwo ruchliwej drogi krajowej raczej nie sprzyja relaksowi, mogą one ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym, dając możliwość odpoczynku w razie zmęczenia. Modernizacji doczekały się też przystanki autobusowe.

Uzupełnianie infrastruktury rowerowej rozpoczęto na początku wakacji. Zarząd Inwestycji Miejskich tłumaczy długi czas realizacji inwestycji chęcią utrzymania przez cały czas ruchu na wszystkich jezdniach oraz chodnikach. Całość kosztowała 3,4 mln zł.

Rondo Solidarności to ważne miejsce na rowerowej mapie miasta. Z rowerów korzysta wielu studentów i pracowników naukowych Uniwersytetu Łódzkiego, którego główny kampus graniczy z rondem. Tuż przy skrzyżowaniu znajduje się Wydział Prawa i Administracji uczelni. W pobliżu znajdują się także inne generatory ruchu, takie jak centrum biurowe, bloki mieszkalne czy kościół. Bardzo blisko rozpoczyna się też popularna trasa rowerowa wzdłuż al. Palki przez Doły do Lasu Łagiewnickiego. Co ciekawe, nieco na północ od ronda przy al. Palki po stronie wschodniej zachował się najstarszy fragment łódzkiej infrastruktury rowerowej – wąska brukowana ścieżka, pamiętająca czasy budowy alei (wówczas ul. Strykowskiej) w latach 50. ubiegłego wieku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: W tym roku rozpoczęcie czterech inwestycji rowerowych

Mobilność

Łódź: W tym roku rozpoczęcie czterech inwestycji rowerowych

Roman Czubiński 10 czerwca 2018

Łódź: Więcej infrastruktury rowerowej na rondach

Mobilność

Łódź: Więcej infrastruktury rowerowej na rondach

Roman Czubiński 15 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5