Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Dąbrowskiego coraz bliżej przebudowy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2017-07-24 15:30
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-14 18:00
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Dąbrowskiego coraz bliżej przebudowy
fot. Roman Czubiński
Sześć firm złożyło oferty w przetargu na przebudowę ul. Dąbrowskiego między Rzgowską a Podgórną wraz z linią tramwajową. Najkorzystniejszą propozycję złożył Tor-Krak, oferty muszą jednak zostać jeszcze sprawdzone pod względem formalnym. Półtorakilometrowy odcinek ma być gotowy do końca sierpnia 2019 r.

- Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie zamawiającego – informuje Sławomir Mikołajczyk z Zarządu Inwestycji Miejskich. ZIM chciał przeznaczyć na inwestycję 70 mln zł, tymczasem najtańsza złożona propozycja (oferta Przedsiębiorstwa Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak) została wyceniona na 49 888 800 zł. Najdroższą, wartą 62 836 075 zł ofertę złożyło konsorcjum Balzola Polska i Promociones Balzola. Jak dodaje Mikołajczyk, na przesunięcie terminu otwarcia ofert wpłynęła duża liczba pytań od oferentów.

Zmiana układu drogi

Przewidziany do przebudowy odcinek liczy ok. 1,5 kilometra. Wszystkie elementy nawierzchni jezdni oraz torowiska wraz z siecią trakcyjną i instalacjami podziemnymi zostaną wymienione. Torowisko zostanie całkowicie wydzielone z jezdni i przerzucone na jej południową stronę (w tym celu będzie trzeba wyburzyć kamienicą w pobliżu skrzyżowania z Kilińskiego). Przebudowie ulegnie również sąsiedni fragment ul. Rzgowskiej – dzięki temu z łódzkiej sieci tramwajowej zniknie jedno z dwóch ostatnich miejsc, w których wagony 805Na nie mogą się minąć z powodu zbyt małej skrajni. Całości dopełnią nowe chodniki i droga rowerowa.

Sygnalizacji jednak mniej

Ważną zmianą w stosunku do pierwotnych zamiarów jest ograniczenie liczby skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Początkowo ZIM oraz Biuro Inżyniera Miasta planowały ustawić sygnalizatory przy ul. Rzgowskiej, Łomżyńskiej i Kilińskiego. Teraz mają one pojawić się jedynie przy tej ostatniej. Jak tłumaczą przedstawiciele Zarządu, przeprowadzono ponowne analizy, które wykazały, że sygnalizacja przy Rzgowskiej i Łomżyńskiej nie jest konieczna dla poprawy bezpieczeństwa, mogłaby natomiast pogorszyć płynność ruchu zarówno tramwajów, jak i samochodów. Przy Rzgowskiej mają jednak zostać wykonane instalacje podziemne, które w razie potrzeby umożliwią ustawienie masztów i uruchomienie sygnalizatorów.

ZIM planuje podpisać umowę na przełomie sierpnia i września. Jeszcze we wrześniu wykonawca będzie prawdopodobnie mógł wejść na budowę. Od zawarcia kontraktu do ukończenia inwestycji mają upłynąć prawie dwa lata (termin graniczny to koniec sierpnia 2019 r.). Zdaniem ZIM jest to odpowiedni termin dla kontraktu tej wielkości. Warto dodać, że tramwaje nie kursują przeznaczonym do przebudowy odcinkiem od czasu rozpoczęcia blisko rok temu prac na skrzyżowaniu Dąbrowskiego z al. Śmigłego-Rydza. Przebudowa ma być kolejnym – po modernizacji tego właśnie skrzyżowania – elementem programu inwestycyjnego „Tramwaj dla Łodzi”.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Dąbrowskiego – kolejna ulica z nadmiarem sygnalizacji?

Komunikacja

Łódź: Dąbrowskiego – kolejna ulica z nadmiarem sygnalizacji?

Roman Czubiński 26 kwietnia 2017

Łódź: Tory na Dąbrowskiego będą wydzielone

Komunikacja

Łódź: Tory na Dąbrowskiego będą wydzielone

Roman Czubiński 30 stycznia 2017

Łódź z wnioskiem o środki UE na rozbudowę sieci tramwajowej

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Dąbrowskiego – kolejna ulica z nadmiarem sygnalizacji?

Komunikacja

Łódź: Dąbrowskiego – kolejna ulica z nadmiarem sygnalizacji?

Roman Czubiński 26 kwietnia 2017

Łódź: Tory na Dąbrowskiego będą wydzielone

Komunikacja

Łódź: Tory na Dąbrowskiego będą wydzielone

Roman Czubiński 30 stycznia 2017

Łódź z wnioskiem o środki UE na rozbudowę sieci tramwajowej

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5