Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Cztery oferty na tramwaje. Turecka najtańsza

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-10-23 15:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Cztery oferty na tramwaje. Turecka najtańsza
fot. MJ
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi otworzył oferty w przetargu na dostawy 30 nowych tramwajów. O zamówienie walczą cztery firmy, przy czym najtańszą propozycję złożyła turecka firma Bozankaya.

Zarząd Inwestycji Miejskich pod koniec lipca ogłosił przetarg na dostawy 30 nowych pięcioczłonowych tramwajów o długości w zakresie 28-33 m, z co najmniej 80% niskiej podłogi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Dziś Łódź otworzyła oferty.O zamówienie ubiegają się cztery firmy, z czego tylko dwie mieszczą się w budżecie zamawiającego. Zamówienie było otwarte dla startujących spoza Unii Europejskiej, co przyniosło efekty w postaci ciekawej oferty. Najtańszą propozycję złożyła turecka firma Bozankaya, która zaproponowała ok. 263,4 mln zł. Niedawno producent wygrał przetarg w Timiszoarze. Turecki wykonawca o pięć milionów złotych wyprzedził firmę Modertrans, który proponował 268,5 mln zł. Powyżej budżetu, który jest określony na kwotę ok. 274,7 mln zł, znajdują się Pesa z ofertą na ok. 332,5 mln zł i Stadler z ofertą na ok. 339,3 mln zł.

O wyborze decydują cena (60%), parametry techniczo-użytkowe (15%) oraz funkcjonalność wagonu i rozwiązania techniczne (25%). W parametrach techniczno-użytkowych decydować będą stosunek masy do długości oraz szerokość przejścia (min. 600 mm). W kryterium funkcjonalności i rozwiązań technicznych pod uwagę brane będą zastosowanie wózków (zespołów jezdnych) z elementami podatnymi, umożliwiającymi lepszą współpracę kół z torowiskiem zużytym, o znacznej różnicy poziomów szyn (tzw. rama elastyczna), zastosowanie osi sztywnych (we wszystkich wózkach), zastosowanie wszystkich czterech wózków napędowych, wyposażonych w identyczne podzespoły i w pełni zamiennych między sobą, a także zastosowanie siedzeń pasażerskich (co najmniej korpus włącznie z uchwytem nad oparciem siedziska) wykonanych jest z materiałów zawierających nanocząsteczki zdolne likwidować lub powstrzymywać wzrost i namnażanie się mikroorganizmów (antybakteryjne).

Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony po 1 marca 2022 r., a dostawy mają potrwać do końca września 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz: Województwo i rząd ratują przetarg tramwajowy

Komunikacja

Zgierz: Województwo i rząd ratują przetarg tramwajowy

Kasper Fiszer 24 października 2019

Zgierz: Drobne roboty torowe na nieczynnym węźle Kurak

Komunikacja

Zgierz: Drobne roboty torowe na nieczynnym węźle Kurak

Kasper Fiszer 23 października 2019

Łódź: MPK chce wstrzymać ruch tramwajów na Legionów i Cmentarnej

Przestrzeń

Łódź: MPK chce wstrzymać ruch tramwajów na Legionów i Cmentarnej

Witold Urbanowicz 16 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5