Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Cztery firmy chcą zaprojektować modernizację zajezdni

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2019-05-09 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Cztery firmy chcą zaprojektować modernizację zajezdni
fot. MPK ŁódźZajezdnia Chocianowice - stan obecny
Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył oferty na zaprojektowanie przebudowy zajezdni Chocianowice. Większość z nich mieści się w kosztorysie. Jeśli nie będzie nieprzewidzianych trudności, prace projektowe powinny zakończyć się latem przyszłego roku.

Efekty ogłoszonego w marcu przetargu można uważać za satysfakcjonujące dla inwestora. – Trzy oferty są w naszym zasięgu cenowym – informuje wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec. W najbliższych miesiącach powinien nastąpić wybór jednej z nich, a następnie – podpisanie umowy. Od tego momentu wykonawca powinien przygotować projekt w ciągu roku. Firmę, która zajmie się na jego podstawie pracami budowlanymi, ZIM wybierze w osobnym postępowaniu.

Hala obsługowo-naprawcza zajezdni ma zostać przebudowana i rozbudowana o dwa dodatkowe tory. W dobudowanej części zostanie urządzona myjnia. Pozwoli to na lepsze przygotowanie wagonów do wyjazdu na miasto, dzięki czemu pasażerowie będą podróżowali w lepszych warunkach. W zajezdni po przebudowie będą mogły stacjonować w pełni niskopodłogowe wagony tramwajowe, których dotychczas na Chocianowicach nie było. Współfinansowany przez Unię Europejską projekt „Tramwaj dla Łodzi”, którego częścią jest inwestycja w zajezdni, przewiduje zakup 30 takich pojazdów.

Oprócz tego tor objazdowy zostanie przesunięty, a tory, oświetlenie i układ drogowy (w tym torowisko na sąsiadującym z zajezdnią fragmencie ul. Pabianickiej) – poddane modernizacji. Prace mają kosztować ok. 40 mln zł i zakończyć się do roku 2023. Ponieważ Chocianowice są jedną z dwóch zajezdni tramwajowych łódzkiego przewoźnika, muszą – podobnie jak przebudowywany właśnie obiekt autobusowy przy Limanowskiego – pozostać czynne przez cały okres inwestycji.

Zajezdnię na Chocianowicach wybudowano w 1901 r. jako zaplecze techniczne linii podmiejskiej Łódź – Pabianice. Więcej o jej historii pisaliśmy tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5