Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź. Częstszych tramwajów nie będzie, przekonał się o tym Widzew

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/RO Widzew Wschód

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź. Częstszych tramwajów nie będzie, przekonał się o tym Widzew
Fot. Daniel SiwakTramwaj na ulicy Przybyszewskiego. Od października kursuja tam linie 3 i 7
Na pewno nie w grudniu i tak naprawdę nie wiadomo, kiedy mogłoby nastąpić wydłużenie linii 3 do krańcówki Widzew Augustów. Dzieje się tak pomimo pozytywnej opinii Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. Dlaczego?

Sprawę wniosku Rady Osiedla Widzew Wschód do ZDiT w sprawie zmiany trasy tramwajowych linii 3 i 7, opisujemy na łamach "Transportu Publicznego" od października. To pokłosie decyzji po otwarciu południowego wlotu skrzyżowania ulic Kilińskiego i Przybyszewskiego. Dzięki temu na cały odcinek tej pierwszej mogły wreszcie wrócić tramwaje, kursuje tam obecnie linia 1.

Decyzja o wydłużeniu trasy "trójki" w listopadzie

W połowie października dowiedzieliśmy się, że wskazana przez osiedlowych radnych zmiana nie może zostać wprowadzona ze względu na planowane prace torowe na rondzie Inwalidów. Takie rzeczywiście były prowadzone w listopadzie, ale na pobliskim rondzie Sybiraków i trwały od 16 do 22 listopada.

Ostateczna decyzja – jak tłumaczył Wiktor Stańczyk ze ZDiT – miała zostać podjęta w drugiej połowie listopada. Wówczas zmiany, o które wnioskowała Rada Osiedla Widzew Wschód mogłyby być wprowadzone nie wcześniej niż w grudniu.

Pozytywna opinia ZDIT, ale w MPK Łódź brakuje motorniczych

Okazało się, że wszystko jasne było już wcześniej. Na wstępie pisma ZDiT z 30 października br., możemy przeczytać, że komunikacyjny urząd opiniuje pozytywnie zaproponowane rozwiązanie, przywracający stały układ sieci komunikacyjnej na terenie osiedla. Potem przysłowiowy czar pryska.

– Mając na uwadze zmniejszona liczbę prowadzących tramwaje, którą MPK deklaruje do kierowania obsługi linii, z uwagi na niedobór osób na rynku pracy w tej grupie zawodowej informujemy, że spółka na chwilę obecną nie posiada możliwości zwiększenia zdolności przewozowych – wyjaśniła Małgorzata Misztela-Grzesik, zastępca dyrektora ZDiT ds. Transportu.

Łódzki organizator transportu wyliczył, że do wydłużenie trasy linii 3 potrzebna byłaby jedna dodatkowa brygada. Natomiast w przypadku pozostawienia linii 7 na krańcówce Widzew Augustów, potrzebne byłyby kolejne dwie brygady. Razem tylko albo aż trzy.

– Zmiana trasy linii 3, polegająca na skierowaniu jej na pętlę Widzew Augustów zostanie wprowadzona w przypadku uzyskania od MPK Łódź możliwości skierowania do ruchu dodatkowych brygad – skwitowała wicedyrektor ZDiT.

MPK Łódź w kryzysie, poszukiwanych nawet 100 motorniczych

Miejski przewoźnik jest aktualnie w kryzysie personalnym związanym z brakiem dostatecznej liczby prowadzących tramwaje. Na chętnych czeka nawet 100 etatów oraz bezpłatny kurs, za który zapłacić trzeba dopiero po zdobyciu uprawień. Ma to formę potrącenia odpowiedniej kwoty z wynagrodzenia. Na start nowy pracownik może liczyć na pensję w wysokości 6 tys. złotych netto.

W związku z tą sytuacją sam prezes MPK Łódź przyznał, że w przyszłości będzie trudno wrócić do realizacji przewozów, które wykonywane były osiem lat temu. Chodzi o częstotliwość większą niż co 15 minut. Warto w tym miejscu wspomnieć, że w połowie 2026 roku po ulicach miasta ma znowu kursować linia 13. Nie wiadomo jednak jak – zawieszona w 2021 roku – linia będzie trasowana, bowiem ul. Zielona jest nadal wyłączona z ruchu a przez ul. Legionów nie ma całkowitego przejazdu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij