Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Częściowy powrót tramwajów na remontowane skrzyżowanie

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-12-16 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Częściowy powrót tramwajów na remontowane skrzyżowanie
fot. UMŁWyremontowana część skrzyżowania
Od najbliższej soboty przez skrzyżowanie Narutowicza – Kopcińskiego będzie można znów przejechać tramwajem. Dotyczy to jednak tylko linii skręcających z Narutowicza w prawo. Jazda na wprost będzie możliwa dopiero po wymianie pozostałych łuków, którą organizator transportu zbiorowego postanowił przyspieszyć.

Jak informuje łódzkie MPK, zgodnie z harmonogramem zakończył się drugi etap prac. W sobotę 19 grudnia powrócą więc na stałe trasy tramwaje linii skręcających w Kopcińskiego: 9 i 13. W ulicę tę skręcą też wagony linii 12, by zakończyć trasę na pętli Widzew Stadion. Powrót dwunastki na Stoki będzie możliwy dopiero w styczniu, po wymianie łuków w relacji południe – wschód. Do tego czasu skrócona do dworca Łódź Fabryczna pozostanie też linia 18, którą na Stokach zastąpi 17.

4 stycznia rozpocznie się bowiem drugi, nieplanowany wcześniej etap remontu. Początkowo Zarząd Dróg i Transportu zamierzał zlecić Zakładowi Torów i Sieci łódzkiego MPK wymianę torów po zachodniej stronie skrzyżowania i na jego tarczy. Łuki w części wschodniej miały być wymienione dopiero w wakacje. Ostatecznie postanowiono jednak nie czekać z tym krokiem do lata, by nie wprowadzać kolejnej przerwy w kursowaniu tramwajów po wschodniej części Narutowicza. Ten etap wymiany będzie jednak wiązał się z utrudnieniami wyłącznie w ruchu drogowym – tramwaje linii 9, 12 i 13 będą korzystać z wyremontowanej infrastruktury przez cały czas.

Na razie przez skrzyżowanie można bez zakłóceń przejeżdżać samochodami w ciągu Kopcińskiego (DK14). Od soboty po zwykłej trasie będą jeździć nocne linie autobusowe N7A i N7B. Zastępcza linia Z12, a także autobusy 58 w wariantach A i B zmienią nieznacznie trasę w rejonie dworca Łódź Fabryczna, ale przez skrzyżowanie będą przejeżdżać prosto.

Jak wspominaliśmy w listopadzie, remont był konieczny, by tramwaje mogły bezpiecznie przejeżdżać przez skrzyżowanie. Intensywna eksploatacja (kursowanie kilku linii oraz codzienne zjazdy do zajezdni Telefoniczna) doprowadziły w ciągu 19 lat od poprzedniego remontu do znacznego zużycia torowiska zwłaszcza na łukach. Prace miały charakter odtworzeniowy, dzięki czemu nie było konieczności wyboru zewnętrznego wykonawcy w przetargu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5