Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Co z podmiejskim taborem tramwajowym?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-02-25 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Co z podmiejskim taborem tramwajowym?
fot. Kasper FiszerTramwaj GT6 na linii 43
MPK-Łódź nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie nadal eksploatować wagony typu GT6. W najbliższą sobotę po raz ostatni obsłużą one linię 43 do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Z pewnością dodatkową rolę otrzymają częściowo niskopodłogowe pojazdy GT8N. Trafią one na miejską linię 7 z nowym wariantem 7B.

Już w najbliższą sobotę 2 marca zawieszony zostanie ruch tramwajowy pomiędzy Łodzią a Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem. Jeśli w przyszłości zostanie on przywrócony, co wobec braku klarownych zapowiedzi o realizacji niezbędnej inwestycji przez Konstantynów Łódzki wydaje się niepewne, stanie się to nie wcześniej niż za kilkadziesiąt miesięcy. W związku z tym rodzi się pytanie o ewentualną dalszą eksploatację taboru, który do tej pory wykorzystywany był do obsługi linii 43A i 43B.

Na obu wariantach „siódemki” będą wagony niskopodłogowe

Jak informowaliśmy już w dniu ogłoszenia decyzji o wstrzymaniu kursów, zatrudnienie znaleźć mają wagony M6S. Będą one kursować na linii 7B – nowym wariancie „siódemki”, który zastąpi 43 na łódzkiej ul. Legionów pomiędzy Cmentarną a al. Włókniarzy. Połączenie realizowane ma być w relacji Zdrowie – pl. Niepodległości. Na Koziny dojedzie natomiast wariant 7A.

Nie będzie to jedyny typ wagonów eksploatowanych wcześniej na liniach podmiejskich, który trafi do obsługi nowego połączenia. – Na pewno tramwaje GT8N, które obsługiwały linię 43, zostaną skierowane na linię 7A i 7B – powiedziała nam bowiem Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Pojazdy te trafiły do MPK-Łódź w 2012 r. z likwidowanej Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej, a więc spółki, która wcześniej obsługiwała linię ozorkowską, a nie konstantynowską i lutomierską (trasy te podlegały spółce Tramwaje Podmiejskie).

Nie zapadły decyzje ws. wysłużonych GT6

Były one wykorzystywane na trasie 46 także w okresie jej obsługi przez MPK do momentu jej likwidacji w lutym ubiegłego roku. Od tamtego czasu wykorzystywane są głównie na liniach miejskich – „czwórce” i „dziewiątce”, pojawiały się jednak również w obsłudze wariantów linii 43. Ich niewątpliwą zaletą jest środkowy człon niskopodłogowy.

Podstawowym typem taboru eksploatowanym na linii 43 był jednak w ostatnim czasie GT6. Czy wiekowe wagony będą nadal służyły łodzianom, czy też zostaną skasowane? – Decyzja jeszcze nie zapadła – powiedziała nam jedynie Agnieszka Magnuszewska. Spośród wagonów przejętych przez MPK od MKT i TP to właśnie tramwaje tego typu wydają się najbardziej wyeksploatowane.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5