Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź. Co z kolejnymi wagonami NF6D i 6MGT? MPK nadal analizuje zakup

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź. Co z kolejnymi wagonami NF6D i 6MGT? MPK nadal analizuje zakup
Fot. Zwiadowca21, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commonsWagon Duewag 6MGT należący do RNV z Mannheim
MPK Łódź rozważa zakup kolejnych używanych tramwajów. Na celowniku są przede wszystkim wagony NF6D z Halle. Bardzo wstępnie pod uwagę brane są też 6MGT z Mannheim. Jednak na razie nie podjęto żadnych decyzji zakupowych.

Najaktualniejsza lista zakupów taboru szynowego obejmuje 15 wagonów Moderus Gamma, których produkcją ma zając się poznański Modertrans. Jeżeli znajdą się wystarczające środki, a ich na razie nie ma, to MPK Łódź będzie chciało dokupić kolejnych 15 sztuk.

Jednak zakupy nowych tramwajów nie przebiegają do tej pory w takim tempie, jak autobusów. Stąd miejski przewoźnik musi posiłkować się pozyskiwaniem używanych wagonów oraz ich późniejszą modernizacją. Od 2026 roku włączona do tego procesu będzie już prawdopodobnie klimatyzacja w przedziale pasażerskim.

MPK Łódź przed decyzją o zakupie używanych tramwajów

W sierpniu delegacja MPK Łódź odwiedziła Halle, gdzie w Hallesche Verkehrs-AG (HAVAG) rozmawiano o tramwajach MGT6D. Są pojazdy bardzo zbliżone do użytkowanych i modernizowanych w Łodzi NF6D. Kupić można do 50 wagonów, ale to nie oznacza, że taka liczba trafiłaby do naszego miasta. Łódzki przewoźnik chce bowiem pozyskać jedynie pojazdy w dobrym stanie.

– Przyglądamy się różnym przewoźnikom, którzy planują w najbliższym czasie sprzedawać pojazdy mogące wzmocnić nasz tabor. Obecnie nie ma jednak konkretnych decyzji co do zakupu – przekazał "Transportowi Publicznemu" Piotr Wasiak, rzecznik MPK Łódź.

Nadal bez decyzji także w sprawie 6MGT

To samo dotyczy również wagonów Duewag 6MGT, które użytkuje aktualnie firma Rhein-Neckar-Verkehr. Według serwisu Transphoto.org niemiecki przewoźnik posiada ich blisko 50 sztuk. Na razie miejska spółka nie informuje jednak, kiedy mogłaby odbyć się wizyta przedstawicieli MPK w Mannheim.

Warto w tym miejscu przywołać słowa szefa MPK, który stwierdził, że trzeba by sprawdzić czy technika zastosowana w tych wagonach jest możliwa do konserwacji przez zajezdniowych techników. – Nie chciałbym, żeby okazało się, że tramwaj przyjedzie do Łodzi, pada jakiś jeden element elektroniczny i stawiamy go na tory odstawcze – mówił w sierpniu Zbigniew Papierski.

Z danych na początek lipca 2025 roku wynika, że łódzka spółka posiada 352 wagony, a 62 to pojazdy z drugiej ręki. Pośród nich zmodernizowanych mamy 28 wagonów: 18 tramwajów Duewag M8CN oraz 10 tramwajów Siemens NF6D.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij