Od kilku tygodni tramwaje Cityrunner kursują na linii nr 4, a prawdopodobnie niebawem zaczną także obsługę „siedemnastki”. Łódzkie MPK przygotowuje obecnie plan przydziału wagonów obowiązujący od września. Zmiany dotyczyć będą jednak przede wszystkim dni wolnych od pracy.
W ostatnich tygodniach nieco rozszerzona została sieć linii tramwajowych w Łodzi, które obsługiwane są taborem w pełni niskopodłogowym. Wagony Cityrunner wyprodukowane przez koncern Bombardier w dni wolne kursują bowiem na linii 4. Jej przebieg znacznie odbiega od tego ze stałego układu tras: tramwaje wyjeżdżają z pętli Helenówek ul. Zgierską, Nowomiejską docierają do pl. Wolności, dalej kierowane są Pomorską, Konstytucyjną i Narutowicza do al. Kopcińskiego, z której skręcają w al. Piłsudskiego, by skończyć bieg na awaryjnym krańcu Widzew Stadion (dawniej nazywany był on Stary Widzew).
Cityrunnery także na „siedemnastce”? – Z uwagi na letnie ograniczenia usług w soboty i niedziele udało się wygospodarować tabor niskopodłogowy – potwierdza Bartosz Stępień z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Jest przy tym duża szansa, że również w kolejnych miesiącach przynajmniej w weekendy „czwórka” nadal będzie obsługiwana częściowo względnie nowoczesnymi wagonami wyprodukowanymi w 2001 r. – W okresie powakacyjnym mają nastąpić drobne zmiany i prawdopodobnie tramwaje niskopodłogowe w weekendy pojawią się na linii 17 i pozostaną na linii 4 – zapowiada nasz rozmówca.
Zaznacza przy tym, że póki co nie są znane wszystkie szczegóły nowego układu. – Obecnie harmonogram jest ustalany. Za kilka dni będziemy znali szczegóły – stwierdza. O wszelkich istotnych korektach będziemy informować na łamach naszego portalu.
Niskopodłogowców wciąż mało Do licznych w ostatnim czasie problemów łódzkiego systemu tramwajowego (najważniejszym wydaje się stan części infrastruktury skutkujący
kolejnymi zawieszeniami ruchu) z pewnością zaliczyć można relatywnie niewielką liczbę pojazdów niskopodłogowych. Podstawą obsługi komunikacyjnej miasta wciąż pozostają wagony generacji 805N. Choć znakomita większość egzemplarzy została zmodernizowana, unowocześnienia dotyczą aspektów innych niż ułatwianie dostania się do wnętrza pojazdu.
Częściowym rozwiązaniem wydaje się sprowadzenie używanych wagonów NF6D, które kursują obecnie m.in. na linii 3, co związane jest w dużej mierze z jej zakończeniem na tymczasowym krańcu Marysin-Skrzydlata. Znajduje się tam rozjazd nakładkowy, który pozwala na przejazd na sąsiedni tor i jazdę w przeciwnym kierunku pojazdem dwukierunkowym. Odcinek ul. Warszawskiej do pętli Marysin-Warszawska jest
bowiem wyłączony z ruchu z uwagi na jego zły stan techniczny.