W najbliższym czasie nie dojdzie do zapowiadanej na styczeń podwyżki cen biletów tramwajowych i autobusowych w Łodzi. Miejscy radni nie przyjęli bowiem na razie uchwały dotyczącej zmiany cennika. Nie odrzucili oni jednak tej propozycji, a w ogóle nad nią nie głosowali, bo uchwała nie spełniała wszystkich wymogów formalnych.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom ceny łódzkich biletów komunikacji miejskiej nie zostaną podniesione 1 stycznia przyszłego roku. Z programu grudniowych obrad Rady Miejskiej, na której samorząd miał przyjąć uchwałę dotyczącą zmiany cennika usług lokalnego transportu zbiorowego, zniknął bowiem dotyczący tego punkt. Przyczyną nie jest jednak zmiana planów magistratu dotyczących taryfy, a brak wszystkich wymaganych załączników do projektu.
Kontrowersje związane z nierównym traktowaniem transportu zbiorowego i indywidualnego
Należy się więc spodziewać, że do podniesienia przewoźnego i tak dojdzie – tyle że kilka tygodni później, bo radni będą mogli zająć się tą kwestią już w 2022 r. Choć ceny biletów w Łodzi na tle innych dużych miast kraju wydają się relatywnie niskie, zapowiedzi podwyżki spotkały się z pewnym oporem. Część stowarzyszeń promujących transport publiczny, np. Klub Miłośników Starych Tramwajów, zwracała uwagę, że nie są bowiem równolegle prowadzone prace nad podobną podwyżką opłat parkingowych.
Należy też dodać, że łódzka komunikacja miejska wciąż funkcjonuje według okrojonego w okresie pierwszej fali pandemii rozkładu jazdy, który tylko częściowo został uzupełniony o dodatkowe kursy. Podstawowy takt kursowania tramwajów i autobusów wciąż wynosi nie 12, a 15 minut. Większość linii kursuje więc rzadziej niż do marca 2020 r. Szereg linii tramwajowych pozostaje zamkniętych
Samorząd wielokrotnie zwracał uwagę, że niektóre połączenia zostały uzupełnione o dodatkowe kursy, które zwiększają takt do nawet 7,5 minuty, ale ma to miejsce w zasadzie jedynie w ścisłych godzinach szczytu. Poza nim korzystanie z transportu zbiorowego stało się trudniejsze, zwłaszcza że wciąż cały szereg odcinków miejskiej sieci tramwajowej pozostaje zamkniętych, mimo że nie toczą się tam prace remontowe. Z uwagi na zły stan techniczny wyłączone z ruchu zostały m.in. torowiska do pętli Dąbrowa-Niższa, Dworzec Łódź-Chojny czy Marysin-Warszawska.
Ostatnio otwarty został zamknięty w 2018 r. odcinek od pętli Helenówek do krańca Plac Kilińskiego w Zgierzu. Długo oczekiwany remont był jednak finansowany głównie przez Urząd Miasta Zgierza. Na razie nieczynne odcinki miejskie nie są otwierane.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.