Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Buspas w jedną stronę na czas przebudowy

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-08-17 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Buspas w jedną stronę na czas przebudowy
Tramwaj na al. Śmigłego-Rydzafot. Roman Czubiński
Rozpoczynająca się za dwa dni przebudowa al. Śmigłego-Rydza będzie przez dwa lata poważnie utrudniała poruszanie się między osiedlami na wschodzie i południu Łodzi. Mimo wyłączenia z użytku połowy dostępnych pasów ruchu władze miasta zdecydowały o zachowaniu wydzielonego pasa dla autobusów w kierunku najmocniej wykorzystywanym w godzinach porannego szczytu.

Wprowadzanie nowej organizacji ruchu dla samochodów i autobusów rozpocznie się już jutro. Od niedzieli ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po jezdni wschodniej, która dotychczas przenosiła ruch na północ. Przez skrzyżowania z Tymienieckiego i Milionową będzie można tylko przejeżdżać prosto lub skręcać na wschód.

Ważną informacją dla pasażerów komunikacji miejskiej jest pozostawienie – w przypadku jazdy na północ – pasa przeznaczonego wyłącznie dla autobusów. Pozwolił na to szeroki, trzypasowy przekrój jezdni na przebudowywanym odcinku. Właśnie na północ, w kierunku centrum, Trasy W-Z i dworca Łódź Fabryczna, podróżują przeważnie w tym miejscu pasażerowie w porannym szczycie przewozowym. Co oczywiste, zmieni się też lokalizacja przystanków przy alei.

Buspas będzie wykorzystywany zarówno przez komunikację zastępczą, jak i przez część linii stale kursujących po alei. Pozostaną tam ważne linie autobusowe – 70 z Chojen przez Dąbrowę na Doły i Rondo Powstańców 1863 r. oraz 96 z Janowa przez Zarzew i Śródmieście na Teofilów. Oprócz nich komunikację wzdłuż zawieszonego odcinka torowiska będzie zapewniała zastępcza linia Z13 z pętli Niższa – Śląska do skrzyżowania al. Piłsudskiego z Sarnią (z zatrzymaniem na przystanku przy Sarniej po stronie hipermarketu, co ułatwi dojazdy osobom zmierzającym dalej na wschód).

Trasa linii 75 zostanie natomiast zmieniona tak, by okrążała Dąbrowę, korzystając z ul. Gojawiczyńskiej i Felińskiego. – Chodzi o umożliwienie większej liczbie pasażerów z Dąbrowy dotarcia do Trasy W-Z przy Skrzyżowaniu Marszałków – uzasadnia wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj. W celu zagęszczenia kursów zostanie też uruchomiony dodatkowy wariant 75C Dworzec Łódź Widzew – Dworzec Łódź Dąbrowa. Linie 55 i N8 dojadą do Przędzalnianej przez Przybyszewskiego – zmiana ta będzie wymuszona przez likwidację możliwości skrętu na skrzyżowaniu z Milionową.

Co oczywiste, rozpoczęcie inwestycji mocno zmieni układ połączeń tramwajowych na wschodzie i południu Łodzi. Linia 14, jadąc z Dąbrowy, na skrzyżowaniu al. Śmigłego-Rydza z Przybyszewskiego skręci w lewo, by poprzez Piotrkowską dotrzeć do przystanku przesiadkowego pod Centralem i tam wrócić na trasę w kierunku Karolewa. – Zależało nam na tym, by nadal dowozić mieszkańców Dąbrowy do centrum możliwie najprostszą trasą – wyjaśnia Sobieraj. Początkowo planowano skierowanie objazdu przez Kilińskiego, co pozwoliłoby obsłużyć o dwa przystanki na stałej trasie więcej. Z powodu obawy o stan taboru (na linii 14 kursuje wiele wagonów niskopodłogowych, a łuki na skrzyżowaniu Przybyszewskiego – Kilińskiego są w fatalnym stanie) odstąpiono od tego pomysłu.

Linie 4 i 13 od północy dojadą do Skrzyżowania Marszałków, a następnie skierują się na Widzew. 4 zakończy trasę na pętli przy cmentarzu na Zarzewie, a 13 – przy ul. Augustów. Takie rozwiązanie ma na celu ułatwienie poruszania się po mieście mieszkańcom wschodniej części Łodzi – linia 96 będzie wprawdzie nadal jeździła przez przebudowywaną aleję, lecz związane z inwestycją utrudnienia doprowadzą zapewne – nawet mimo pozostawienia buspasa w kierunku północnym – do zaburzeń w jej kursowaniu.

Przebudowa alei jest częścią współfinansowanego ze środków unijnych projektu „Tramwaj dla Łodzi”. O zakresie inwestycji piszemy m. in. tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź. Jakie będą nowe solarisy? IV generacja i fotowoltaika

Komunikacja

Łódź. Jakie będą nowe solarisy? IV generacja i fotowoltaika

Roman Czubiński 13 sierpnia 2018

MPK Łódź: Umowa na nowe minibusy Isuzu

Komunikacja

MPK Łódź: Umowa na nowe minibusy Isuzu

Roman Czubiński 10 sierpnia 2018

Łódź. Solaris i… Isuzu. Zmiany w taborze

Komunikacja

Łódź. Solaris i… Isuzu. Zmiany w taborze

Roman Czubiński 01 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS