Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Budowa przystanku Łódź Śródmieście zacznie się z opóźnieniem

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-03-2021
Ostatnia modyfikacja:
07-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Budowa przystanku Łódź Śródmieście zacznie się z opóźnieniem
wiz. PKP PLK
Nie w marcu, ale w kwietniu rozpocznie się budowa najważniejszego z przystanków kolejowych w łódzkim tunelu średnicowym. Oficjalnie podawanym powodem jest tym razem niedokończenie uzgodnień w sprawie instalacji podziemnych. Na razie nie wiadomo, czy zmiana ta wpłynie na termin ukończenia całej inwestycji.

Z informacji łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu wynika, że PKP PLK przesunęły termin rozpoczęcia prac z 21 marca (jak pisaliśmy przed miesiącem) na 25 kwietnia. Powodem mają być uzgodnienia z zarządcami instalacji podziemnych. Wysłaliśmy do PKP PLK oraz wykonawcy (PBDiM Mińsk Mazowiecki) pytania o szczegóły tych decyzji, a także o to, czy miesięczny poślizg w jednym z newralgicznych miejsc nie doprowadzi do kolejnej zwłoki w oddaniu tunelu do użytku. Obawy są tym bardziej uzasadnione, że już kilka razy przekładano początek drążenia tuneli.

– Jako Urząd Miasta jesteśmy przygotowani do wdrożenia na skrzyżowaniu al. Kościuszki – Zachodnia – Zielona nowej organizacji ruchu w zmienionym terminie. Żywimy nadzieję, że będzie to już termin ostateczny – powiedział „Transportowi Publicznemu” wicedyrektor ZDiT Maciej Sobieraj. Jak dodał, na przyszłym placu budowy trwają już prace przygotowawcze.

Gdy prace przy budowie przystanku Śródmieście już się rozpoczną, zamknięty zostanie odcinek ul. Zielonej między Wólczańską a al. Kościuszki, który pozostanie nieprzejezdny już do końca inwestycji. Oficjalny termin to wciąż grudzień 2022 r. Szybciej – na przełomie roku bieżącego i przyszłego – nastąpi ponowne otwarcie Wólczańskiej. Prace przeniosą się wtedy na skrzyżowanie z Zachodnią i al. Kościuszki, których jezdnie zostaną zamknięte, lecz przejazd biegnącą tamtędy najważniejszą miejską trasą tramwajową północ – południe ma być możliwy przez cały czas.

25 kwietnia korzystające z Zielonej linie tramwajowe zmienią swoje trasy. Linia 9 z Olechowa, wbrew wcześniejszym planom, zostanie połączona z 1 i dojedzie przez dworzec Łódź Fabryczna na Helenówek. 12 zostanie skierowana przez Pomorską, Plac Wolności i Legionów. Linię 13 zastąpią autobusy, omijające teren budowy sąsiednimi ulicami. Aby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców, ZDiT zamierza wzmocnić linię 18 z Telefonicznej na Retkinię. Choć w pobliżu rozkopanego skrzyżowania znajduje się przystanek przesiadkowy nocnych linii autobusowych, w pierwszym etapie prac nie zostanie on przeniesiony.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszają prace budowlane przy dworcu kolejowym w Sochaczewie

Przestrzeń

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Ruszają prace budowlane przy dworcu kolejowym w Sochaczewie

Przestrzeń

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5