Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: BP Tour kończy współpracę z MPK miesiąc przed końcem kontraktu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
14-12-2023
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: BP Tour kończy współpracę z MPK miesiąc przed końcem kontraktu
fot. BP Tour
Od dwóch tygodni pasażerowie łódzkiej komunikacji miejskiej nie korzystają już z autobusów firmy BP Tour. Spółka zakończyła bowiem współpracę z MPK. W ostatnim okresie zdarzało się, że prywatny operator nie był w stanie wystawić wszystkich zakontraktowanych brygad.

Od kilku lat liczba autobusowych połączeń zastępczych w aglomeracji jest wyjątkowo duża. Wynika to z zawieszenia ruchu na szeregu odcinków sieci tramwajowej z uwagi na ich zły stan techniczny. Na to nakładają się remonty torowisk. Miejski przewoźnik, MPK-Łódź, znalazł więc podwykonawcę, który przejął obsługę części brygad na liniach uruchamianych w zamian za zawieszone kursy tramwajowe.

Prywatne autobusy zamiast tramwajów podmiejskich

W wyniku rozstrzygniętego przetargu stała się nim prywatna firma BP Tour z Lublina, która wystawiała swój tabor – solarisy urbino 18 – głównie na linie podmiejskie. Autobusy kursowały więc w różnych okresach do Ozorkowa (Z46), Zgierza (Z45), Pabianic (Z41), a ostatnio do Konstantynowa Łódzkiego (43A) i Lutomierska (43B). Wraz z końcem listopada współpraca pomiędzy BP Tourem a MPK została jednak zakończona. – Umowa została rozwiązana na miesiąc przed kontraktowym terminem na wniosek BP Tour – mówi Piotr Wasiak, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.

W ostatnim okresie współpracy lubelski podwykonawca oprócz linii podmiejskich 43A i 43B obsługiwał także część zadań na linii Z13. To połączenie wewnątrzłódzkie uruchomione w związku z wyłączeniem z ruchu odcinków do pętli Dąbrowa Niższa oraz w ul. Narutowicza i Zielonej. – Obecnie linie te będziemy obsługiwali samodzielnie – zapowiada nasz rozmówca.

Problemy z wypadaniem kursów nie ustały

Na naszych łamach informowaliśmy kilkakrotnie, że w ubiegłych latach dochodziło do stosunkowo wielu przypadków niewystawienia przez prywatnego operatora obsługi części brygad. W miarę możliwości MPK wysyłało wówczas na daną trasę własny pojazd z rezerwy. – Ten problem pojawiał się także w 2023 r. – przyznał przedstawiciel MPK. Miało to według niego związek z brakami kadrowymi, co dotyka wielu operatorów komunikacji autobusowej w skali kraju. Rzecznik MPK zaznaczył, że rozliczenia, w tym kary umowne, były prowadzone zgodnie z treścią zawartego kontraktu.

– Na razie nie planujemy szukać nowego podwykonawcy – powiedział Piotr Wasiak. Przed BP Tourem miejska spółka korzystała z podwykonawstwa Markabu ze Zgierza, MZK Pabianice, bydgoskiego For-Busa, zgierskiego Koro i łódzkiego PKS. Do 2012 r. samorząd zlecał zaś obsługę części połączeń podmiotom innym niż MPK. Wśród nich znalazły się nieistniejące dziś spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa i Tramwaje Podmiejskie oraz wspomniane już Koro.
Partner działu

Sultof

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Kolejna skokowa podwyżka cen prądu dla MPK

Prawo & Finanse

Łódź: Kolejna skokowa podwyżka cen prądu dla MPK

Kasper Fiszer 20 grudnia 2023

Pierwsze przegubowe elektrobusy dotarły do Łodzi

Komunikacja

Pierwsze przegubowe elektrobusy dotarły do Łodzi

inf. pras. UM Łódź 06 listopada 2023

Łódź: Rowery przeszkadzają w pociągach, a w tramwajach nie

Komunikacja

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

Zobacz również:

Łódź: Kolejna skokowa podwyżka cen prądu dla MPK

Prawo & Finanse

Łódź: Kolejna skokowa podwyżka cen prądu dla MPK

Kasper Fiszer 20 grudnia 2023

Pierwsze przegubowe elektrobusy dotarły do Łodzi

Komunikacja

Pierwsze przegubowe elektrobusy dotarły do Łodzi

inf. pras. UM Łódź 06 listopada 2023

Łódź: Rowery przeszkadzają w pociągach, a w tramwajach nie

Komunikacja

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5