fot. Kuki5050, lic. CC BY-SA 4.0Przystanek na łódzkiej Retkini
Z listy przystanków planowanych do wybudowania w ramach rządowego programu zniknął ten pod roboczą nazwą Łódź Popiełuszki. Zarządca infrastruktury kolejowej zapewnia, że wciąż planuje realizację inwestycji. Czeka jednak na rozstrzygnięcia ws. przebiegu jednej z tzw. szprych CPK, która ma zostać poprowadzona równolegle do istniejącej infrastruktury kolejowej.
Kilka miesięcy temu PKP PLK otworzyły dla podróżnych nowy przystanek kolejowy – Łódź-Retkinia. Leży on przy dużym blokowisku o tej samej nazwie, które znajduje się w zachodniej części miasta. jego mieszkańcy do tej pory musieli dojeżdżać komunikacją miejską na Dworzec Kaliski, który znajduje się co prawda na terenie tej samej dzielnicy Polesie, ale znacznie bliżej centrum miasta.
PLK czekają na decyzję ws. szprychy CPK
PKP PLK zapowiedziały, że wkrótce w okolicach Retkini ma powstać jeszcze jeden nowy przystanek kolejowy o roboczej nazwie Łódź Popiełuszki. Również on będzie znajdować się przy linii nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki – granica państwa, która na odcinku do Sieradza stanowi jeden z najważniejszych korytarzy w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym. – Dokładne usytuowanie i kwestie techniczne będą znane po zatwierdzeniu ostatecznego przebiegu nowej trasy z Sieradza do Centralnego Portu Komunikacyjnego (nr 85), która w rejonie ul. Popiełuszki w Łodzi ma być poprowadzona równolegle do linii nr 14 – zastrzega przy tym Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Na razie trudno więc stwierdzić, kiedy nowy przystanek miałby powstać, ani kiedy można spodziewać się ostatecznych decyzji w tej sprawie. Początkowo planowano umieszczenie zadania na liście przedsięwzięć przewidzianych do realizacji w ramach tzw. rządowego programu przystankowego na lata 2021 – 2025. Ostatecznie jednak pozycji Łódź Popiełuszki na liście podstawowej nie znajdziemy. Można założyć, że w obliczu oczekiwania na ustalenie ostatecznych szczegółów dotyczących jednej z tzw. szprych CPK do wspomnianego roku 2025 przystanek nie zostanie otwarty.
Z programu przystankowego nie zniknął Zarzew
Dodajmy, że w ramach programu ma natomiast powstać przystanek Łódź-Zarzew. Będzie on zlokalizowany w rejonie budowanego aktualnie wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi łączącymi stacje Chojny i Widzew w ciągu ul. Przybyszewskiego. Ma on skrócić drogę dojazdu na pociąg dla mieszkańców południowej części Śródmieścia oraz przyległych do niego rejonów dzielnicy Widzew.
Sieć przystanków kolejowych na terenie Łodzi rozwija się obecnie najszybciej spośród dużych polskich miast. Ma to swoje wyraźne odzwierciedlenie w roli kolei jako części systemu komunikacji miejskiej. Łódzka Kolej Aglomeracyjna regularnie odnotowuje kolejne rekordy wykorzystania jej pociągów w podróżach wewnątrz aglomeracji, m.in. na trasie z Łodzi-Widzewa do Zgierza.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.