Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Awaryjne zamknięcie tras na Koziny i Legionów 4 listopada

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
25-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Awaryjne zamknięcie tras na Koziny i Legionów 4 listopada
fot. Kasper FiszerTramwaj na pętli Koziny
To już pewne: jeszcze tylko przez nieco ponad tydzień będzie można dojechać tramwajem na łódzką pętlę Koziny. Miasto zgodziło się na wyłączenie z ruchu torowisk na ulicach Legionów, Cmentarnej, Ogrodowej i Srebrzyńskiej, bo są one w katastrofalnym stanie technicznym. Linia 7 skierowana zostanie na pętlę Północna.

Miasto Łódź poinformowało dziś, że przychyliło się do wniosku miejskiego przewoźnika o wyłączenie z eksploatacji kolejnych dwóch odcinków łódzkiej sieci tramwajowej: ul. Legionów od skrzyżowania z Gdańską do skrzyżowania z Zieloną oraz odchodzącej od tej ulicy odnogi do pętli Koziny prowadzącej ulicami Cmentarną, Ogrodową i Srebrzyńską. – Kursowanie tramwajów zostanie wstrzymane 4 listopada – zapowiedział Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. To już kolejny przypadek zamknięcia ruchu na trasie, na której zaraz potem nie rozpoczyna się remont. Przypomnijmy, że wciąż nie są obsługiwane odcinki do pętli Marysin-Warszawska i na Doły, a także podmiejskie linie do Zgierza, Ozorkowa, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska.

Co najmniej trzy lata bez tramwajów

– Do tej pory prowadzone były prace utrzymaniowe, które pozwalały na kursowanie tramwajów. Aktualny stan infrastruktury wymaga już jednak kompleksowej przebudowy – tłumaczy przyczynę wstrzymania przewozów przedstawiciel miasta. Na razie trudno jednak powiedzieć, kiedy modernizacja zostanie przeprowadzona. Miastu nie udało się niedawno rozstrzygnąć postępowania na wybór wykonawcy inwestycji, bo złożone w przetargu oferty znacząco przewyższały kosztorys. Obecnie toczy się kolejne postępowanie, tym razem już jednak wyłącznie na projekt robót. Wykonawca prac budowlanych ma zostać wybrany dopiero później.

Łódzki samorząd zapewnia przy tym, że nie ma mowy o trwałej likwidacji torowisk, i szacuje, że zapowiadana inwestycja zakończy się w 2022 r. W związku z bardzo wczesnym etapem działań i dotychczasowymi problemami ze znalezieniem oferenta należy jednak podchodzić do tego terminu z pewnym dystansem. Zgodnie ze słowami Tomasza Andrzejewskiego zadanie ma objąć nie tylko tory tramwajowe, ale całą szerokość ulic wraz z instalacjami podziemnymi.

„Siódemka” skrócona do Północnej

Tuż po weekendzie z Dniem Wszystkich Świętych, podczas którego tramwaje odegrają swoją ostatnią wielką rolę i przewiozą odwiedzających cmentarz znajdujący się nieopodal pętli Koziny, linia 7 skierowana zostanie na pętlę Północna (będzie funkcjonował tylko jeden jej wariant; dziś 7A dociera na Koziny, a 7B kierowana jest ul. Legionów i Konstantynowską na Zdrowie). Nie zostaną uruchomione klasyczne linie zastępcze, a ruch przejmą wydłużone linie 73 i 87 w wariantach A i B. Ta pierwsza zamiast na pl. Wolności z ul. Zachodniej skręci w Legionów i pojedzie nią aż do al. Włókniarzy. Następnie skręci w tę arterię, by dojechać w rejon pętli tramwajowej Koziny.

Stamtąd wróci ciągiem ulic Srebrzyńska – Ogrodowa – Cmentarna do Legionów, a następnie wjedzie na swoją stałą trasę, skręcając w ul. Zachodnią. Oba warianty 87 z krańca na Żubardziu dojadą natomiast bez zmian do ul. Kasprzaka. Następnie skierowane zostaną do ul. Srebrzyńskiej i dalej ulicami Ogrodową, Cmentarną, Legionów do pl. Wolności, z którego zjadą ul. Nowomiejską i skręcą w Ogrodową, wracając na stałą trasę. Podobnie zorganizowany będzie objazd w kierunku przeciwnym (do pl. Wolności autobusy dotrą jednak Pomorską). Jednocześnie wzmocniona ma zostać obsługa al. Włókniarzy (tuż przy pętli Koziny) poprzez wprowadzenie do rozkładu jazdy dodatkowych szczytowych kursów linii 8 oraz ul. Konstantynowskiej poprzez wydłużenie wszystkich kursów wariantu linii 9 kończących się u zbiegu Legionów i Włókniarzy do krańca Zdrowie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5