Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź akceptuje ofertę na projekt przebudowy i przedłużenia tramwaju na Dołach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź akceptuje ofertę na projekt przebudowy i przedłużenia tramwaju na Dołach
fot. Aktron, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Łódź rozstrzygnęła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy linii tramwajowej w ciągu ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej wraz z jej wydłużeniem w rejon przystanku ŁKA Łódź-Marysin. Zamawiający dołożył środki do jedynej w przetargu oferty, którą złożyła firma Progreg.

Przedmiotem przetargu jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy i przebudowy linii tramwajowej w ul. Wojska Polskiego na odcinku od ul. Franciszkańskiej do ul. Strykowskiej wraz z przebudową układu drogowego i niezbędnej infrastruktury. Elementem inwestycji jest też budowa połączenia tramwajowego wzdłuż ul. Strykowskiej do przystanku ŁKA Łódź-Marysin wraz z przebudową wodociągów w ul. Wojska Polskiego oraz w skrzyżowaniach objętych przebudową układu drogowego. Zamówienie podzielone jest na dwa zadania – oddzielnie dla zakresu przypadającego na Zarząd Inwestycji Miejskich (przebudowa i budowa linii tramwajowej) oraz Łódzką Spółkę Infrastrukturalną (prace wodociągowe).

Obecnie torowisko tramwajowe na odcinku pomiędzy Franciszkańską a Zielną jest poprowadzone w jezdni. W wyniku inwestycji zostanie ono wydzielone po południowej stronie jezdni, następnie za Zielną przejdzie na północną stronę ulicy. Przystanki tramwajowe przewidziano na wylotach skrzyżowania z Marynarską, następnie po wschodniej stronie skrzyżowania z Głowackiego, po zachodniej stronie skrzyżowania z ul. Sporną oraz w rejonie skrzyżowania z al. Grzegorza Palki i Strykowską. Linia tramwajowa zostanie wydłużona o kilkaset metrów. Torowisko przejdzie pod jezdnią ul. Inflanckiej. Przystanki tramwajowe znajdą się pod wiaduktem i zostaną skomunikowane z przystankiem kolejowym. Za nimi znajdzie się pętla techniczna z trzema torami (jeden główny i dwa odstawcze). Więcej o inwestycji pisaliśmy tutaj.

Przed połowa stycznia minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma Progreg, która zaproponowała kwotę 4,87 mln zł brutto. Przewyższała ona budżet o nieco ponad 700 tys. zł. Zarząd Inwestycji Miejskiej, jak pisaliśmy, znalazł środki i dziś (26 lutego) oficjalnie rozstrzygnął postępowanie i zaakceptował ofertę.

Wykonawca będzie miał 12 miesięcy na realizację dokumentacji projektowej dla części tramwajowej wraz ze złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę. Po ukończeniu dokumentacji będzie można ogłosić przetarg na wykonanie prac budowlanych, które powinny potrwać 20-24 miesiące. Realnie więc inwestycja mogłaby zostać ukończona w 2022 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5