Łódź rozstrzygnęła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy linii tramwajowej w ciągu ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej wraz z jej wydłużeniem w rejon przystanku ŁKA Łódź-Marysin. Zamawiający dołożył środki do jedynej w przetargu oferty, którą złożyła firma Progreg.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy i przebudowy linii tramwajowej w ul. Wojska Polskiego na odcinku od ul. Franciszkańskiej do ul. Strykowskiej wraz z przebudową układu drogowego i niezbędnej infrastruktury. Elementem inwestycji jest też budowa połączenia tramwajowego wzdłuż ul. Strykowskiej do przystanku ŁKA Łódź-Marysin wraz z przebudową wodociągów w ul. Wojska Polskiego oraz w skrzyżowaniach objętych przebudową układu drogowego. Zamówienie podzielone jest na dwa zadania – oddzielnie dla zakresu przypadającego na Zarząd Inwestycji Miejskich (przebudowa i budowa linii tramwajowej) oraz Łódzką Spółkę Infrastrukturalną (prace wodociągowe).
Obecnie torowisko tramwajowe na odcinku pomiędzy Franciszkańską a Zielną jest poprowadzone w jezdni. W wyniku inwestycji zostanie ono wydzielone po południowej stronie jezdni, następnie za Zielną przejdzie na północną stronę ulicy. Przystanki tramwajowe przewidziano na wylotach skrzyżowania z Marynarską, następnie po wschodniej stronie skrzyżowania z Głowackiego, po zachodniej stronie skrzyżowania z ul. Sporną oraz w rejonie skrzyżowania z al. Grzegorza Palki i Strykowską. Linia tramwajowa zostanie wydłużona o kilkaset metrów. Torowisko przejdzie pod jezdnią ul. Inflanckiej. Przystanki tramwajowe znajdą się pod wiaduktem i zostaną skomunikowane z przystankiem kolejowym. Za nimi znajdzie się pętla techniczna z trzema torami (jeden główny i dwa odstawcze). Więcej o inwestycji pisaliśmy
tutaj.
Przed połowa stycznia minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma Progreg, która zaproponowała kwotę 4,87 mln zł brutto. Przewyższała ona budżet o nieco ponad 700 tys. zł. Zarząd Inwestycji Miejskiej,
jak pisaliśmy, znalazł środki i dziś (26 lutego) oficjalnie rozstrzygnął postępowanie i zaakceptował ofertę.
Wykonawca będzie miał 12 miesięcy na realizację dokumentacji projektowej dla części tramwajowej wraz ze złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę. Po ukończeniu dokumentacji będzie można ogłosić przetarg na wykonanie prac budowlanych, które powinny potrwać 20-24 miesiące. Realnie więc inwestycja mogłaby zostać ukończona w 2022 r.